سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 65095
سلامت نیوز : پوست شما در فصل زمستان دچار كم‌آبی ‌شده و با خشونت هوا مواجه می‌شود و صدمه می‌بیند. در این فصل ما بیش از همیشه در معرض ابتلا به امراضی چون اگزما هستیم. هوای خشك زمستان و باد شدید این فصل می‌تواند باعث خشكی، ترك‌خوردگی و خارش‌پوست شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ شاید تابش نور خورشید این فصل خیلی شدید نباشد، اما بازهم احتمال آسیب‌دیدن پوست بر اثر اشعه ماورای بنفش وجود دارد؛ بخصوص آسیب به چشم‌ها ممكن است بیشتر شود، چون در زمستان با این كه شدت نور مرئی كمتر است و درست به همین دلیل، مردمك‌ها گشادترند، اما شدت اشعه ماورای بنفش نور خورشید، چندان تفاوتی با تابستان ندارد، بنابر‌این هنوز به عینك آفتابی نیاز دارید.

در افراد مسن، افرادی كه در مناطق خشك و كم‌رطوبت زندگی می‌كنند و افرادی كه دائم دوش می‌گیرند، خشكی پوست بیشتر است.

در این فصل برای مراقبت از پوست باید آن را با كرم‌های رطوبت‌رسان مرطوب نگه‌دارید و از وزش مستقیم باد در امان دارید. ضد‌آفتاب را خصوصا در روزهای برفی فراموش نكنید و دست‌های خود را با دستكش بپوشانید.

اگر پوست شما بیش از حد خشك است، می‌توانید هنگامی كه پوست مرطوب است از روغن‌هایی چون روغن بادام، كنجد یا روغن بچه استفاده كنید.

روغن به عنوان محافظ در برابر سرما از پوست‌تان محافظت می‌كند.

روغن بسیار بهتر از مرطوب‌كننده است و از تبخیر آب در پوست جلوگیری می‌كند. هوای سرد و عوامل دیگر می‌تواند باعث دردناك‌‌شدن و ترك‌خوردگی لب‌ها شود كه در نتیجه آن لب‌ها پوسته‌پوسته شده و قاچ‌قاچ می‌شوند. لب‌های شما هم نیاز به كرم‌های ضدآفتاب مخصوص یا چرب‌كننده مانند پماد ویتامین A دارند؛ وگرنه باید منتظر ترك روی لب‌هایتان هم باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha