سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 65104

سلامت نیوز : رییس نظام پرستاری استان کرمانشاه با بیان این‌که در استان پرستار بیکار نداریم، گفت: اما در کشور و استان با کمبود پرستار مواجه هستیم.

«اکبر ویسی» در گفت‌وگو با(ایسنا)، با بیان این‌که در استان کرمانشاه حدود 2500 پرستار فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: با این وجود در استان کمبود پرستار داریم.

به گفته‌ی وی، هم‌اکنون استاندارد پرستار به ازای هر تخت در جهان 2 پرستار و در ایران 1.2 است اما در حال حاضر در ایران به ازای هر تخت 0.7 پرستار خدمات مراقبتی ارائه می‌دهند که در کرمانشاه شاخص وجود پرستار برای هر تخت در همین حد است.

رییس نظام پرستاری استان کرمانشاه، افزود: شمار اندک پرستاران به ازای هر تخت سبب می‌شود که پرستاران نتوانند با حجم فراوان کار دقت زیادی داشته باشند از این‌رو کیفیت کار آنها کاهش می‌یابد و از سوی دیگر نیازهای بیماران نیز برآورده نمی‌شود.

ویسی با بیان این‌که پرستاری در زمره مشاغل سخت قرار دارد، ادامه داد: قرار گرفتن شغل پرستاری در زمره‌ی مشاغل سخت هنوز به لحاظ قانونی تصویب نشده و زیر ساخت‌های آن مهیا نشده است.

وی یادآور شد: شغل پرستاری با توجه به شرایط سخت کاری و زمان کار پرستاران جزو مشاغل سخت است که هنوز با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، قوانین مشاغل سخت در خصوص این شغل به تصویب نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha