تاکنون 300 مورد ابتلاء قطعی به بیماری آنفلوانزا درکشور گزارش شده است که از این تعداد 6 نفر جان خود را از دست دادند

آنفلوآنزا ۶ نفر را کشت/ ۸ استان گرفتار شدند
سلامت نیوز : وزارت بهداشت اعلام کرد آنفلوآنزا در سال 91 تاکنون موجب مرگ 6 نفر شده است.هرچند رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت اعلام کرده است این تلفات از تعداد سال گذشته کمتر است، اما به هرحال در 8 استان گسترش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ دکتر محمدمهدی گویا دراین باره گفت: تاکنون 300 مورد ابتلاء قطعی به بیماری آنفلوانزا درکشور گزارش شده است که از این تعداد 6 نفر جان خود را از دست دادند. 6 نفر فوت شده، همگی مبتلا به بیماری زمینه ای بودند و علیرغم درمان، متاسفانه به علت شدت بیماری جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر گویا این بیماری هم اکنون در استان های تهران، البرز، آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، قم، زنجان و قزوین گسترش بیشتری داشته و بسیار فعال است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها درباره نوع آنفلوآنزای همه گیر شده هم گفت: ویروس آنفلوانزای H1N1 یا (آنفلوانزای خوکی) دیگر جزء ویروس های آنفوانزای فصلی محسوب می شود و تفاوت چندانی با ویروس آنفلوانزای فصلی ندارد و جای هیچگونه نگرانی از این نظر نیست.

امسال 3 ویروس H1N1، ویروس آنفلوانزای نوع B و ویروس H3N2 به عنوان 3 ویروس شایع در آنفلوانزای فصلی جهانی شناخته و معرفی شده‌اند و در کشور ما نیز این 3 ویروس به صورت گسترده فعال شده و به خصوص در 2 ماه اخیر شاهد افزایش موارد آ‌نفلوانزا در کشور هستیم.

او گفت: این ویروس هم مانند همه ویروسهای آنفلوانزا از طریق تماس انسان با انسان، ترشحات آلوده تنفسی و تماس با بیماران از طریق دست انتقال می یابد.گویا گفت: مرگ 6 نفر براثر ویروس آنفلوانزا نسبت به سال گذشته بسیار کمتر بوده است، هنوز زود است که بخواهیم در مورد گسترش بیماری طی روزهای آینده قضاوت کنیم.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت بر لزوم رعایت بهداشت و مراقبت های فردی تاکید کرد و گفت: گروه های پر خطر مانند بیماران قلبی و ریوی، کبدی، مزمن کلیوی، بیماران سرطانی و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بدن، زنان باردار و سالمندان که واکسن آنفلوانزا را دریافت نکرده اند باید هر چه زودتر برای دریافت این واکسن اقدام کنند.

کوفتگی و بدن درد یکی از مهم ترین علایم آنفلوانزای فصلی است، افرادی که مبتلا به آنفلوانزای فصلی می‌شوند، علایمی شبیه سرماخوردگی دارند که البته این علایم شدیدتر است و ممکن است به انواع شدید آنفلوانزای فصلی مبتلا شوند.

گفتنی است؛ آنفلوانزای فصلی نوعی بیماری ویروسی و حاد دستگاه تنفسی است. سرفه شدید، گلودرد، سردرد ، دردهای عضلانی، اسهال، عفونت ریوی، آبریزش و قرمزی چشم ها و تنگی نفس از علایم آنفلوانزای فصلی به شمار می رود اما شروع ناگهانی و کوفتگی بدن از مهم ترین علایم آن است.

رعایت فاصله مناسب ( بیش از یک متر) با افراد مشکوک به بیماری، حفظ سلامت عمومی بدن، تغذیه و خواب مناسب، مصرف مایعات فراوان، حفظ فعالیت فیزیکی مناسب، واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی از مهم ترین راه های پیشگیری از آنفلوانزای فصلی به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha