بنابراین سؤال این است كه چگونه و با كدام توجیه منطقی و مردم دوستانه می توان صلاحیت آنان - كه خوشبختانه در جامعه شریف پزشكی كشورمان تعدادی بسیار اندك هستند- را برای تصدی ریاست سازمان نظام پزشكی كشورمان تایید كرد؟! و چه تضمینی هست كه این چند نفر در بزنگاه های حساس به نفع دشمنان بیرونی در چرخه سلامت و درمان كشور دست به اخلال نزنند؟! مگر در جریان فتنه 88 خیانتی بارها نفرت انگیزتر از آن مرتكب نشدند؟!

سلامت نیوز:اوایل تابستان سال 1365 بود. جنگ تحمیلی نه فقط در مرزهای آبی، خاكی و هوایی میهن اسلامی با بیشترین حجم تبادل آتش ادامه داشت، بلكه دامنه جنگ به شهرهای دور از جبهه های نبرد نیز كشیده شده بود. رژیم بعثی عراق علاوه بر استفاده از بمب های شیمیایی و مدرن ترین ادوات و تجهیزات جنگی در جبهه ها، به بمباران مناطق مسكونی و موشك پرانی به شهرها نیز روی آورده بود و همه روزه افزون بر تعداد زیادی مجروح جنگی كه برای مداوا به پشت جبهه ها منتقل می شدند، مجروحان ناشی از بمباران و موشك باران شهرها نیز به شمار آنها اضافه شده بود. هر دو ابرقدرت آن روز شرق و غرب، كشورهای اروپایی و شیوخ عیاش و دیكتاتور عرب، به طور رسمی و اعلام شده از صدام حمایت می كردند و آخرین و مدرن ترین تسلیحات روز را در اختیارش قرار داده بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان اكنون كسانی كه آن روزها را ندیده اند- نسل های سوم و چهارم انقلاب- حال و هوا و شرایط آن روز میهن اسلامی را در ذهن خود به تصویر بكشند. كشوری برخاسته از یك انقلاب پیروز و درگیر جنگی تمام عیار كه به قول «جیمز ولسلی» رئیس اسبق سازمان سیا؛ «جنگ ایران با همه قدرت های بزرگ دنیا بود». كشوری در محاصره- تقریبا- كامل اقتصادی.

كارخانه ها و پالایشگاه های ویران شده، سرمایه های بلوكه شده در بانك های خارجی، تاسیسات بمباران شده و در همان حال فشارهای بی وقفه سیاسی و تبلیغاتی علیه كشورمان در اوج بود، آمریكا سكوهای نفتی ما را در خلیج فارس بمباران می كرد. عراق با هواپیماهای سوپر اتاندارد فرانسوی و موشك های هدایت شونده لیزری «اگزوسه» كشتی های نفتی ما را منهدم می كرد. هواپیماهای آواكس و موشك های «ساید بایندر» آمریكایی، میگ های پیشرفته و موشك های اسكادبی شوروی، بمب های شیمیایی و تانك های لئوپارد آلمانی، دلارهای سعودی و كویتی و... همه برای از میان برداشتن نه فقط ایران اسلامی، بلكه به قول «واین برگر» وزیر جنگ وقت آمریكا، «برای نابودی ملتی به نام ملت ایران» به میدان آمده بودند و... بدیهی است كه یكی از ناگوارترین پی آمدهای آن دوران، شمار فراوان رزمندگان مجروح شده اسلام- یعنی برترین بندگان خدا و خیل عظیم اولیاءالله- بود كه به مداوا و مراقبت های پزشكی نیاز مبرم داشتند و این، افزون بر نیاز سایر بیماران به مداوا بود كه همگی پاره های تن ملت و پایگاه اقتدار مردمی نظام اسلامی بودند.

حالا و در این حال و هوا، اگر جمعی از پزشكان كشور با سوءاستفاده از سلطه غیرقانونی خود بر سازمان نظام پزشكی و به بهانه های واهی و یا هر علت دیگر، دست به اعتصاب بزنند و بیماران و مجروحان نیازمند به درمان را در بیمارستان ها و مراكز بهداشتی به حال خود رها كنند، چه واژه ای جز خیانت، وطن فروشی، همكاری با دشمن و ده ها واژه پلشت دیگر می تواند عمق جنایتی را كه مرتكب شده اند بازگو كند؟!

روز 23 تیرماه 1365 و در شرایطی كه به آن اشاره شد، سازمان نظام پزشكی ایران از همه پزشكان، داروسازان و پیراپزشكان و پرستاران خواسته بود كه دست از كار كشیده و اعتصاب كنند. این حركت سازمان نظام پزشكی كه خبر آن از چند روز قبل با آب و تاب و ذوق زدگی از رسانه های بیگانه اعلام شده بود، بعد از وقوع نیز بازتاب گسترده ای در رسانه های مورد اشاره داشت كه با تقدیر و تشكر از گردانندگان وقت سازمان نظام پزشكی همراه بود.

آن روزها تعداد پزشكان كشورمان بسیار كمتر از شمار مورد نیاز بود تا آنجا كه در بسیاری از مناطق، پزشكان خارجی- عمدتا هندی و بنگلادشی- به كار گرفته شده بودند. گفتنی است یكی از بركات! آن ماجرای پلشت، تصمیم نظام به گسترش كیفی و كمی دانشگاه های پزشكی بود تا آنجا كه امروزه به لطف خدای مهربان نه فقط به لحاظ كیفی در دنیای پزشكی امروز، یكی از مطرح ترین ها هستیم بلكه از نظر تعداد فراوان پزشكان نیز در رده های بالایی قرار داریم و در برخی از موارد نیاز سایر كشورها را نیز تامین می كنیم.


پزشكان و پرستاران و سایر كادرهای درمانی متعهد و پاكباخته كشورمان اما، با حضور یكپارچه و تلاش بی وقفه خود در مراكز درمانی تودهنی محكمی به مسئولان وقت نظام پزشكی زدند و شماری از كادرهای همراهی كننده با گردانندگان بی صفت آن روز سازمان نظام پزشكی را خجالت زده كرده و به پشیمانی كشاندند.

آن روزها، سازمان نظام پزشكی كه ساختار آن از دوران طاغوت دست نخورده باقی مانده بود امتیاز صدور كارت نظام پزشكی، رسیدگی به تخلفات پزشكان و... را در دست داشت بی آن كه در مقابل مردم و نظام پاسخگو باشد از این روی با سوءاستفاده از در اختیار داشتن امتیازات یاد شده، می كوشید كادرهای پزشكی را وادار به اطاعت كند! مدیریت بر این سازمان در زمان طاغوت با گماردن نیروهای مورد تایید ساواك اعمال می شد.


امروزه اگرچه ساختار سازمان نظام پزشكی تغییر یافته و با نمونه های مشابه در دنیا انطباق پیدا كرده است ولی این سازمان كماكان از امتیازات و اختیارات فراوان و تعیین كننده ای برخوردار است كه برای تضمین و اطمینان از جهت گیری این سازمان به نفع مردم، بایستی مدیریت سازمان به افراد با صلاحیت، مردم دوست و مومن و متعهد سپرده شود كه خوشبختانه این ساز و كار در سازمان نظام پزشكی پیش بینی و به صورت قانون درآمده است.

و اما، آنچه نگارش این یادداشت را ضروری كرده است، تلاش سازمان یافته و دیكته شده عوامل وطن فروش فتنه آمریكایی- اسرائیلی 88 برای در اختیار گرفتن ریاست و مدیریت این سازمان است. در این پروژه تعداد اندكی از پزشكان كه مطابق اسناد موجود، در جریان فتنه 88، آشكارا از سوی مدیریت بیرونی فتنه به كار گرفته شده و كارنامه سیاه و ثبت شده ای از خیانت به مردم وطن خویش دارند برای تصدی ریاست سازمان نظام پزشكی در ششمین دوره انتخابات این سازمان خیز برداشته اند. بی تردید هیئت نظارت و بررسی كننده صلاحیت نامزدها كه از افراد مؤمن و انقلابی تشكیل شده است، با توجه به اسناد خیانت آشكار این عده، صلاحیت نامزدهای آنان برای تصدی ریاست سازمان نظام پزشكی را رد می كند و به چند نفری كه ده ها خیانت و جنایت علیه مردم وطن خویش مرتكب شده اند اجازه نفوذ در سازمان نظام پزشكی و در دست گرفتن بخش عمده ای از چرخه بهداشت و درمان كشور را نمی دهد.

چرا كه خیانت آنان در جریان فتنه آمریكایی- اسرائیلی 88 بارها از خیانتی كه سردمداران نظام پزشكی در اعتصاب تیرماه سال 1365 مرتكب شدند، زشت تر و نفرت انگیزتر بوده است. خودتان قضاوت كنید. آیا كسانی كه برای مقابله با نظام اسلامی و علیه هموطنان خود با منافقین و بهایی ها و سلطنت طلب ها و كومه له و گروه عبدالمالك ریگی ائتلاف می كنند، بیشتر آمادگی خیانت دارند یا فلان گروه پزشكان طاغوتی حاكم بر نظام پزشكی در سال 1365؟! آنها در سال 1365 دست از كار كشیدند و اینان با تروریست های منفوری نظیر منافقین علیه مردم وطن خود همكاسه شدند.

 نتانیاهو از آنان با عنوان «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» یاد كرد و این چند نفر كه نام و امضای آنها پای چند بیانیه به حمایت از فتنه آمده است، نه فقط به رگ غیرتشان برنخورد، بلكه در بیانیه های مورد اشاره از فتنه رسما آمریكایی و اسرائیلی حمایت و به حمایت خود افتخار!! هم كردند. به نفع اسرائیل و آمریكا شعار دادند، به ساحت عاشورا اهانت كردند، مسجد آتش زدند، تصویر حضرت امام(ره) را پاره كردند، آدم كشتند و... این موارد كه فقط اندكی از بسیارهاست كه قابل انكار نیست! هست؟!

بنابراین سؤال این است كه چگونه و با كدام توجیه منطقی و مردم دوستانه می توان صلاحیت آنان - كه خوشبختانه در جامعه شریف پزشكی كشورمان تعدادی بسیار اندك هستند- را برای تصدی ریاست سازمان نظام پزشكی كشورمان تایید كرد؟! و چه تضمینی هست كه این چند نفر در بزنگاه های حساس به نفع دشمنان بیرونی در چرخه سلامت و درمان كشور دست به اخلال نزنند؟! مگر در جریان فتنه 88 خیانتی بارها نفرت انگیزتر از آن مرتكب نشدند؟!

گفتنی است كه قرار است ابتدا دو تن از این چند نفر كه می دانند صلاحیتشان رد خواهد شد، اعلام نامزدی كنند و بعد از رد صلاحیت با مظلوم نمایی! روی نفر سوم سرمایه گذاری كنند! قرار است نفر سوم به ظاهر از فتنه اعلام برائت كند ولی تا آنجا كه كیهان باخبر است این نفر سوم نیز یكی دیگر از همین فتنه گران است كه نام و امضای او پای بیانیه های حمایت از سران و عوامل فتنه دیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha