سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 65123
سلامت نیوز : ورزش های مخصوصی وجود دارد که درد کمر را بهبود می دهد و باعث انعطاف پذیری ستون فقرات می شود و عضله ها را شل می کند. همچنین این حرکات کمک می کند عضلاتی که به ستون فقرات متصل است، تعادل پیدا کند. برای تسکین ناراحتی کمر این ورزش ها را که بسیار مفید است انجام دهید. البته توجه داشته باشید اگر آسیب دیده اید یا دچار درد استخوانی هستید حتما باید با متخصص مشورت کنید.

ورزش گربه و شتر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ این ورزش مفید، همراه با حرکت کنترل شده آرام ستون فقرات است که به آن ورزش گربه و شتر می گویند. ابتدا کمر خود را به سمت بالا همانند یک گربه خشمگین خم کنید تا قوس پیدا کند. با نفس عمیق حرکت را انجام دهید. سپس با خارج کردن هوا، عضله شکمی را سفت کنید، سینه را به طرف پایین ببرید و سر خود را کمی بالا بگیرید. انجام این ورزش باعث می شود بافت های پیوندی در اطراف ریشه عصب کشش پیدا کند.

زانو به سمت سینه

این ورزش مخصوص قسمت پایین کمر، باعث کشش لگن و عضله گلوتئال می شود.برای انجام حرکت های کششی روی زمین دراز بکشید و تمرکز کنید تا کشش در عضله لگن را حس کنید. زانو را به سمت سینه بکشید هرکشش را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و این عمل را ۳بار تکرار کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha