سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 65133

سلامت نیوز :  پزشکان در یک بازبینی جدید خاطرنشان کردند: زنانی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته‌اند پیش از باردار شدن حداقل باید یک سال صبر کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ برخی مطالعات نشان می‌دهد زنانی که تجربه جراحی باریاتریک (مانند جراحی بای پس معده‌ای) را داشته‌اند و در طول مدت یک سال پس از این عمل باردار شده‌اند، خطر زایمان پیش از موعد در آنها تشدید شده است. در مقایسه زنانی که تا یک سال پس از عمل صبر کرده و بعد از یک سال باردار شده‌اند کمتر با این خطر مواجه شدند.

متخصصان در این مطالعه می‌گویند: بعلاوه در طول یک سال اول پس از جراحی فرد ممکن است با کمبود ریزمغذی‌ها مواجه شود که همین امر می‌تواند تاثیر سوء روی رشد جنین داشته باشد.

به گفته کارشناسان بهداشتی کالج پزشکی زنان و مامایی آمریکا، زنانی که تحت جراحت کاهش وزن قرار می‌گیرند بیشتر با خطر فقر آهن، ویتامین B12 ، فولیت، ویتامین D و کلسیم مواتجه می‌شوند و به همین دلیل مصرف مقادیر کافی این ریزمغذی‌ها برای حفظ سلامت مادر و نوزاد او حیاتی است.

با توجه به دلایل فوق منطقی است که زنان حداقل یک سال اول پس از این جراحی باردار نشوند و بچه دار شدن را به تعویق بیاندازند و درباره موضوعاتی چون زمان بارداری، تغذیه، کاهش وزن و مصرف مکمل‌های ویتامینی با پزشک خود مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha