سلامت نیوز : رهبر مژدهی آذر در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: هنوز مشکلات داروخانه‌ها با سازمان بیمه سلامت حل نشده است، به همین علت ما به داروخانه‌های کشور اعلام کردیم که برای عقد قرارداد با این سازمان مختار هستند اما اگر مشکلی در وصول مطالباتشان داشتند، انجمن داروسازان مسئولیتی ندارد و ما عقد قرارداد با این سازمان را در شرایط فعلی توصیه نمی‌کنیم.

وی گفت: البته در روزهای اخیر مسئولان سازمان بیمه سلامت از در گفت‌و‌گو وارد شده‌اند و امیدواریم این مشکلات با گفت‌و‌گو حل شود اما تا زمانی که ابهامات در نوع قرارداد با داروخانه‌ها وجود دارد. ما نمی‌توانیم این مسئله را تأیید کنیم و متأسفانه مدتهاست که انرژی زیادی از انجمن داروسازان برای حل مشکلات بیمه‌‌ای، مالی و مالیاتی داروخانه‌ها صرف می‌شود که واقعاً خسته کننده است.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: ما به داروخانه‌ها نگفتیم که دفترچه سازمان بیمه سلامت را قبول نکنند، گفتیم تصمیم با خودشان است و خواستیم گرد و خاکی کرده باشیم تا حقوق داروسازان و داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت وصول شود.

وی گفت: حرف ما این بود که اگر در آینده هم قرارداد بیمه‌ها‌ با داروخانه‌ها شفاف نباشد، انجمن داروسازان ایران آن را قبول ندارد اما اگر ابهامات بر طرف شود، مشکلی نیست.

وی اضافه کرد: در مورد سازمان تأمین اجتماعی مشکلات کمتر است و اکنون حدود 4 ماه در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تأخیر دارند که ما به همین قانعیم و این وضعیت را قبول داریم امیدواریم تأخیر در پرداختها به 7ماه و 8ماه و 9 ماه نرسد.

مژدهی آذر ادامه داد:‌ در مورد سازمان بیمه سلامت چون 100درصد هزینه داروها را بیمه پرداخت می‌کند و مردم هیچ فرانشیزی پرداخت نمی‌کنند، هر میزان تأخیر، داروخانه‌ها را با مشکلات جدی مواجه می‌کند، با این حال تأخیر این سازمان در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها را تا دو ماه تحمل می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha