سلامت نیوز :  امیر آزادی در گفت‌و‌گو با فارس در مورد جزئیات طرح خود اظهار داشت: مغز یکی از اندام‌های حیاتی بدن است که از خارج توسط جمجمه و از داخل توسط 2 سد فیزیولوژیک خونی مغزی و سد مایع مغزی نخاعی محافظت می‌شود.

وی ادامه داد: در نهایت به واسطه سدهایی که دور مغز وجود دارد، مواد خارجی و اگزوژن به سختی می‌توانند وارد این محوطه شوند و این مسئله در سراسر دنیا برای محققان علوم دارویی چالش برانگیز است.

به گفته این متخصص داروسازی صنعتی(فارماسیوتیکس) اکنون در سراسر دنیا برای درمان نوعی از سرطان مغز از داروی متوترکسات استفاده می‌شود که در تمام بدن پخش می‌شود تا در نهایت مغز را درمان کند که عوارض جانبی زیادی برای بیمار دارد.

این محقق جوان تصریح کرد: در تحقیق جدید برای نخستین بار در دنیا با استفاده از فناوری نانو ژل فرمولاسیون این دارو را طوری تغییر دادیم که با کمترین عوارض جانبی روی اندام‌ها مستقیماً با اثرگذاری بیشتر از سد اطراف مغر عبور کند.

آزادی در مورد عوارض دارویی که با متد قدیمی‌تر برای درمان سرطان مغر به وجود می‌آید گفت: این دارو بیشترین عوارض را روی کبد می‌گذارد که بسته به میزان مصرف دارو و استعداد بیمار ممکن است به سیروز کبدی،‌بالارفتن آنزیم‌ها و در نهایت از بین رفتن سلول‌های کبد منجر شود.

برترین‌ محققان حوزه علوم پزشکی در هجدهمین جشنواره رازی با حضور رئیس جمهوری و سرپرست وزارت بهداشت امروز تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha