سلامت نیوز : حسن طریقت منفرد، امروز در هیجدهمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در زمان حاضر 50 درصد ارز تخصیص یافته برای واردات 3 درصد داروهای مصرفی مردم هزینه می‌شود که این هشداری برای کشور است و باید برای تولید این داروهای حساس بیش از گذشته توجه داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه طب نوین و جدید پاسخگوی همه نیازهای بشری نیست به نظر می‌رسد ظلم قابل ملاحظه و غیرمنصفانه‌ای به حوزه طب سنتی در کشور شده باشد.

طریقت منفرد افزود: طب اسلامی و بومی ایرانی می‌تواند ما را در امر سلامت سالم‌تر و اقتصادی‌تر کند ولی متأسفانه با ورود طب نوین، هویت ایرانی و اسلامی خود را فراموش کرده ایم که این امر مورد انتقاد صاحب‌نظران این عرصه است.

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به تولید واکسن های جدید مطابق با نیاز بشری گفت: در گذشته اپیدمی بیماری‌های واگیردار باعث مرگ و میر جمعی افراد در مناطق مختلف می‌شد اما به مرور با کشف و تولید واکسنها این عوامل کاهش یافت و بشر نجات پیدا کرد.

طریقت منفرد ادامه داد: بشریت با بیماری‌های نوپدید و غیرواگیر مواجه شده به همین منظور محققان درصدد تولید،تحقیق و ساخت واکسن‌های بیماری‌هایی همچون انواع سرطان‌ها، دیابت، فشار خون و غیره شدند.

سرپرست وزارت بهداشت گفت:محققان ایرانی نیز در عرصه بیماری های نوپدید آمادگی دارند تا به میدان مسابقه بیایند.

وی تصریح کرد: غذای ناسالم از جمله مشکلات امروز دنیای ما است به همین دلیل کار‌شناسان این حوزه معتقد هستند خسارات ناشی از تولید، نگهداری و فناوری‌های مواد غذایی کمتر از سرطانها، بیماری‌های قلبی ،عروقی و حوادث ترافیکی نیست به همین دلیل باید تلاش شود تا آنچه سر سفره مردم می‌رود عاری از سموم باشد.

طریقت منفرد گفت: هر نوع دارو و وسیله صنعتی که در دنیا تولید می‌شود دارای راهنمای بالینی است که در این راستا ما نیز باید راهنمای دارویی را ارائه دهیم تا از مصرف غیرضروری دارو جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha