سلامت نیوز : مصطفی قانعی در هیجدهمین جشنواره رازی افزود: دستیابی به توان شفاف‌سازی اطلاعات از ویژگی های این جشنواره است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی اظهار کرد: 30 درصد علم پزشکی فقط با 5 درصد سهم دانشجویی و دانشگاهی به دست آمده و در هیجدهمین جشنواره رازی امسال طرح‌های بسیاری از جمله طراحی و ساخت دستگاه تصویربرداری حیوانی با رزولوشن بالا، طراحی و تولید صنعتی پنیر یو اف پروبیوتیک با نمک جایگزین و همچنین بهره‌مندی از محلول عصاره نعنا برای درمان سردردهای میگرنی ارائه شده است.

قانعی ادامه داد: رشد علمی ایران در نقشه‌ای که دنیا از پیشرفت علم ارائه کرده 4 تا 11 برابر متوسط رشد جهانی است که به همت متخصصان عرصه علوم پزشکی، شیمی، زیست‌شناسی، علم مواد و فیزیک به دست آمده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه رشد علمی کشور طی 10 سال گذشته قابل توجه بوده است تصریح کرد: دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و تبریز جزء یکصد دانشگاه‌ اول دنیا و 6دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، شیراز، اصفهان،تبریز و  مشهد جزء بر‌ترین دانشگاه‌ها بوده‌اند.

قانعی گفت: ایران با صادرات سالانه580 میلیون دلار رتبه 53 دنیا را دارد که از این رقم 70 میلیون دلار سهم دارو و 15 میلیون دلار سهم تجهیزات پزشکی است که پس از صنایع نظامی، دارو و تجهیزات پزشکی بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه توان تولید 90 درصد داروهای وارداتی در کشور وجود دارد افزود: تولید داروهای بیولوژیک از 24 قلم به 30 قلم تا پایان سال و 50 قلم در سال آینده خواهد رسید.

رئیس هیئت اجرایی جشنواره رازی گفت: تمام دستاوردهای علمی با فعالیت 40 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد شده که اگر 60 درصد آنها فعال شوند اتفاقات قابل توجهی را شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha