سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 65146
سلامت نیوز :  مدیرکل پیش‌بینی هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش شدید برف و باران در استان‌های شمالی کشور و اختلال تردد در راه‌های منتهی به آن ها هشدار داد و گفت: در روزهای آتی 21 استان کشور به زیر صفر می روند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: بر این اساس امروز در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش شدید برف پیش‌بینی شده است که بدین ترتیب در برخی مناطق این استان‌ها به ویژه در مناطق مرتفع و راه‌های ارتباطی کوهستانی البرز، اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت از اواخر امروز در استان‌های خراسان‌ شمالی و شمال استان خراسان رضوی نیز مشاهده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امروز پایداری جوی در تهران کاهش خواهد یافت، افزود: از غلظت آلاینده‌های جوی به طور موقت در پایتخت تا پایان امروز کاسته شود. وی تصریح کرد: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر تقویت جریان‌های شمالی و نفوذ هوای سرد تا روز چهارشنبه به نیمه شمالی کشور است که با گذر موج طراز میانی جو همراه می‌شود که از این رو به تدریج در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد و در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز، افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود. امیدواریم که این پیش‌بینی سازمان هواشناسی رنگ واقعیت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha