سلامت نیوز : کارشناس تنظیم خانواده مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس تاکید کرد: بیماری‌های قلبی، کلیوی، افزایش فشار خون، دیابت و غیره همگی زمینه ساز بارداری پرخطر هستند.

فاطمه پاینده راد در گفت وگو با (ایسنا) ، وجود برخی بیماریهای زمینه‌ای در مادر می‌تواند بارداری و زایمان را با خطر مواجه ساخته و بر سلامت مادر و نوزاد وی تاثیرات سویی داشته باشد.

وی افزود: از جمله بیماریهای ژنتیکی می‌توان به تالاسمی و هموفیلی اشاره کرد که احتمال به دنیا آمدن فرزند دیگری که او نیز چنین مشکلاتی را داشته باشد زیاد است.

این کارشناس وجود بیماری‌هایی چون بیماری‌های قلبی، کلیوی، افزایش فشار خون، دیابت و... را زمینه ساز بارداری پرخطر دانست و اظهار کرد: این بیماری‌ها هم برای مادر خطر جانی در پی دارد و هم برای نوزاد، این بیماری‌ها به دلیل عوارضی که دارند زمینه ساز مشکلات جدی برای مادر و جنین هستند.

کارشناس تنظیم خانواده مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با تاکید بر پیگیری و درمان بیماری‌های زمینه‌ای به ویژه پیش از باداری توصیه کرد: درمان این بیماری‌ها قبل از تصمیم به بارداری از وقوع مرگ و میر احتمالی مادران جلوگیر خواهد کرد.

این کارشناس مرکز بهداشت بندرعباس، بارداری پرخطر را بارداری دانست که سلامت مادر، جنین و نوزاد وی در طول دوران بارداری، هنگام زایمان و یا بعد از آن در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرد و عنوان کرد: بی توجهی به حاملگی‌های پرخطر باعث افزایش میزان مرگ و ناتوانی در مادر و جنین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha