سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز طرح بین‌المللی پیمایش سلامت دهان و دندان در کاشان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید علیرضا مروجی با اشاره به اینکه این طرح یک برنامه جهانی سلامت دهان است، گفت: این طرح در راستای تعیین شاخص DMFT (یکی از شاخص های بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان) در سطح بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه مرحله ی اول این طرح در اردیبهشت ماه توسط واحد دهان و دندان با همکاری واحد رابطین سلامت کاشان برگزار شد که طی این مرحله افراد گروههای سنی 5 تا 75 شناسایی شدند، تصریح کرد: مرحله ی دوم شامل معاینه افراد شناسایی شده، است که با استفاده از یونیت سیار دندانپزشکی در کاشان اجرا می شود.

وی تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی (WHO) در نظر دارد جهت بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان در کشورهای دنیا به طرح مطالعاتی که ملزم به معاینه و بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان افراد در 5 گروه سنی می باشد، اقدام کند.

گفتنی است که از 100 خوشه ی مورد مطالعه در استان اصفهان، سهم کاشان در این مطالعه 6 خوشه است. شاخص Decay,Missing,Filling Teeth) DMFT ) بهترین شاخص همه‌گیر شناختی پوسیدگی در دندانپزشکی است و بیانگر وضعیت بهداشت دهان و دندان در یک جامعه است که با توجه به آن، می توان به طرح ریزی و اجرای برنامه‌های پیشگیری و خدمات درمانی برای همه افراد جامعه پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha