سلامت نیوز : رییس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی گفت: موظف هستیم در راستای گسترش تولیدات آزمایشگاهی ایرانی گام برداریم. آزمایشگاه می‌تواند در این بستر به خوبی حرکت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد وجگانی در پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، از تصویب پیوستن دو انجمن فیزیک پزشکی و قارچ‌شناسی به مجموعه جامعه آزمایشگاهیان ایران خبر داد.

در ادامه این مراسم افتتاحیه، دکتر غلامرضا ایراجیان، دبیر علمی کنگره با بیان اینکه در مجموع 930 مقاله به دبیرخانه ارسال شد، عنوان کرد: در مرحله اول 720 مقاله انتخاب شد و بعد از داوری نهایی نیز، 550 مقاله برای ارائه در کنگره برگزیده شدند؛ البته نحوه ارائه این مقالات به صورت پوستر خواهد بود.

مصطفی قلی بیگدلی، رییس پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین نیز بر هدف اصلی کنگره که «بهبود تعامل میان آزمایشگاهیان و عرصه بالین است»، تاکید کرد و گفت: در گذشته آزمایشگاه‌ها می‌توانستند با انجام 20 تا 30 آزمایش جوابگوی نیاز پزشک باشند، اما امروز با توجه به گسترده‌تر شدن علوم و پیچیدگی‌هایی که در عرصه آزمایشگاه به وجود آمده است، لازم است پزشک با مسوولان آزمایشگاه تعامل بهتری برقرار کرده و از او مشاوره‌های لازم را دریافت کند. این ضرورت در حال حاضر بیش از پیش احساس می‌شود.

پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین با محوریت موضوعی «اختلالات خونی» که از بعدازظهر امروز در سالن همایش‌های رازی آغاز به کار کرد تا 29 دی ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha