مواردی از داروهای قاچاق و تقلبی مشاهده شده است که بعد از استفاده از آنها، منجر به حساسیت و عوارض دارویی بر روی بیماران شده است.

عوارض داروی پاکستانی در تزریقات نخاعی/ داروی هندی باید بررسی شود
سلامت نیوز : رئیس انجمن رادیولوژی ایران از عوارض داروی قاچاق پاکستانی که در تصویربرداری پزشکی مورد استقاده قرار گرفته بود، خبر داد.

دکتر جلال جلال شکوهی در گفتگو با مهر اظهارداشت: متاسفانه مواردی از داروهای قاچاق و تقلبی را داشته ایم که بعد از استفاده از آنها، منجر به حساسیت و عوارض دارویی بر روی بیماران شده است.

وی با اشاره به نمونه ای از این داروها که در کشور پاکستان تهیه و به ایران قاچاق شده است، اشاره کرد و افزود: دارویی بوده که برای تصویربرداری پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و می بایست به بیمار تزریق شود که نوع تزریق نخاعی آن ایجاد عارضه کرده است.

جلال شکوهی ادامه داد: بعد از بررسی دارو، متوجه شده ایم که سریال این دارو مربوط به کشور پاکستان بوده که به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اعلام اینکه اصل این دارو از کشور آلمان وارد می شود، اظهارداشت: در ابتدا فکر می کردیم پکیج این داروی قاچاق همان داروی اصلی است که از طریق واردات رسمی عرضه شده است، اما پس از بررسی نمونه آن، متوجه شدیم که تقلبی بوده و به صورت قاچاق از پاکستان وارد شده است.

وی در ارتباط با اینکه وزارت بهداشت می خواهد برخی اقلام دارویی را از کشور هند وارد کند، گفت: تاکنون دارویی در تصویربرداری پزشکی نداشته ایم که هندی بوده باشد. لذا، اگر این داروها همان پکیج داروهای اروپایی باشد که از طریق هند بخواهد وارد ایران شود، مشکلی ندارند. اما اگر در کشور هند تهیه شده باشند، باید قبل از استفاده آنها بررسی شوند.

جلال شکوهی با بیان این مطلب که تاکنون با ما مشورتی در خصوص واردات داروهای هندی مربوط به تصویربرداری پزشکی نشده است، افزود: چون تجربه مصرف داروهای هندی را نداشته ایم، بهتر است که از پکیج اصلی داروها استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha