چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 65179

در بعضی از خانواده‌ها پدربزرگ یا مادربزرگ آن خانواده برای نوزاد یکسری دستوراتی را ارائه می‌دهد که برای آن نوزاد خطرناک است.

سلامت نیوز : اسماعیل مطلق در حاشیه اولین کارگاه منطقه‌ای خود مراقبتی میانسالان در کرمان افزود: بر این اساس وزارت بهداشت یکسری دستورالعمل‌هایی را در رابطه با خود مراقبتی در سنین مختلف تدوین کرده است که این آموزش‌ها از طریق رابطان بهداشت، صدا و سیما به افراد جامعه منتقل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی برنامه‌ریزی بر اساس سنین را از برنامه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از بیماری‌ها و داشتن یک انسان سالم در بعد جسمی، روحی و روانی دانست.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به برنامه خود مراقبتی در میانسالان، اظهار داشت: از سنین 25 تا 60 سالگی سنین میانسالی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به بیماری‌های خاص سنین میانسالی مانند یائسگی در زنان، سرطان پروستات در مردان، وزارت بهداشت در این راستا در بحث پیشگیری از بیماری‌ها دو برنامه خود مراقبتی و مراقبت در خانه را در دستور کار دارد.

مطلق اظهار داشت: با توجه به وجود فرهنگهای مختلف در کشور، اجرای بحث خود مراقبتی نیز تفاوتهایی را دارد که وزارت بهداشت در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده است.

وی بیان کرد: یکسری دستور العمل‌ها برای برنامه خود مراقبتی تعیین و در بعضی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های خودمراقبتی در سطح دانشگاههای علوم پزشکی گفت: این کارگاهها تا سال 91 به پایان می‌رسد و امیدواریم برنامه خود مراقبتی در میانسالان، کشوری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha