سلامت نیوز : نتایج تحقیق یک فوق تخصص قرنیه و عیوب انکساری در کشور نشان داد: افزایش فشار داخل چشمی در 30 درصد افرادی که دچار زخم قرنیه باکتریال هستند رخ می‌دهد.

دکتر سیامک زارعی قنواتی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: افزایش فشار داخل چشمی در زخم‌های قرنیه عنوان مقاله‌ای بود که در ژورنال چشم پزشکی آمریکا به چاپ رسید این ژورنال جزو سه مجله برتر چشم پزشکی دنیا است.

وی افزود: افزایش فشار داخل چشمی در 30 درصد افرادی که دچار زخم قرنیه باکتریال هستند رخ می دهد و یک عامل پیش آگهی برای عوارض و حتی از دست رفتن دید و مشکلات چشمی به علت زخم قرنیه است. یعنی فردی که مبتلا به زخم قرنیه می‌شود اگر فشار داخل چشم وی افزایش پیدا کند شانس عوارض چشمی و نابینایی در وی افزایش می یابد.

زارعی تصریح کرد: زخم قرینه در افرادی که دچار ضربه به چشم، خراش چشمی می‌شوند و یا افرادی که مسن بوده و سطح چشم آنها دچار عارضه است می‌توانند دچار زخم قرنیه شوند. در کشورمان ابتلا به زخم قرنیه جزو بیماریهای شایع است.

این فوق تخصص قرنیه و عیوب انکساری اظهار کرد: در مطالعه‌ای که انجام دادیم، بسته به نوع ارگانیسم و عاملی که زخم قرنیه را ایجاد کرده شانس ابتلا به فشار چشم نیز تغییر می کند. اگر ارگانیسم عامل خطرناکی باشد مثلا یک نوع میکروب خاص بوده و یا اینکه زخم قرنیه بزرگ باشد شانس ابتلا به فشار چشم نیز افزایش می یابد و متعاقب آن عوارض نیز افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل بروز زخم قرنیه استفاده از لنزهای تماسی و عدم رعایت اصول بهداشتی است. این لنزها را باید قبل از خواب از چشم بیرون آورد، به دلیل اینکه اگر چشم بسته باشد مانع از اکسیژن رسانی به چشم شده و در نتیجه میکروبها به راحتی در قرنیه رشد کرده و منجر به عفونت و زخم قرنیه می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha