سلامت نیوز : پزشکان استرالیایی در یک مطالعه جدید در انستیتو مطالعات پزشکی کوئینزلند به پیشرفت تازه‌ای دست یافته‌اند که می‌تواند به روشی بالقوه برای درمان ایدز منجر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در بیانیه جدید انستیتو مطالعات پزشکی کوئینزلند آمده است که دیوید هریش، استادیار آزمایشگاه ویروس شناسی مولکولی این انستیتو آشکار ساخته است می‌توان نوعی پروتئین را در ویروس اچ آی وی به گونه‌ای دستکاری کرده و تغییر داد که به جای بیماری زایی در برابر عفونت ایدز برای مدت طولانی تری مقاومت نشان دهند و مانع از بروز عفونت شود.

هرچند این یافته که در مجله «ژن درمانی انسانی» به چاپ رسیده در حال حاضر درمانی برای ایدز محسوب نمی‌شود اما هریش معتقد است که با این روش می‌توان ویروس ایدز را غیر فعال ساخت.

وی می‌گوید: وجود این ویروس در سلولهای سیستم ایمنی می‌تواند به حفظ سلامت سیستم دفاعی بدن کمک کند به طوری که بدن بیماران بتواند عفونت‌های طبیعی و معمول را کنترل کند.

هریش در این باره توضیح داد: این روش در واقع مقابله با آتش بوسیله آتش است. ما در واقع یکی از پروتئین‌های عادی ویروس را که برای رشد ویروس مورد نیاز است به گونه‌ای تغییر می‌دهیم که دیگر به رشد ویروس کمک نمی‌کند بلکه درعوض مانع از تکثیر ویروس ایدز می‌شود و این کار را با قدرت بالا انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha