سلامت نیوز : آمار 9 ماهه اهدای خون و فرآورده‌های آن در تهران اعلام شد.

دکتر محمد قاسم اسلامی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه طی 9 ماهه اول سال جاری بیش از 350 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون استان تهران مراجعه کردند، عنوان کرد: از این تعداد 286 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرمای هوا را در فصل پاییز در پیش داشتیم، تیم‌های سیار انتقال خون را افزایش دادیم. به گونه‌ای که تیم‌های سیار ما بیش از 790 مورد اعزام به سازمان و نهادهای مختلف داشتند. هر روز پنج تا شش تیم سیار به مراکز مختلف فرستاده می‌شوند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه 17 درصد خون‌های اهدایی در تهران توسط تیم‌های سیار تامین می‌شود، عنوان کرد: بیش از 47 هزار کیسه خون در 9 ماهه اول امسال از این طریق تهیه شده است.

اسلامی افزود:‌ 95 درصد مراجعان ما را مردان و 5 درصد را زنان تشکیل داده‌اند. آمار اهدای خون بانوان در کشورهمچنان پایین است و در 9 ماهه اول امسال به 15 هزار مورد رسیده است. شاید نگرانی بی موردی از کم خونی دارند، اما باید بدانند که تا پزشکان از سلامت و در اختیار داشتن کافی خون مطمئن نشوند، خونگیری را انجام نمی‌دهند.

وی اضافه کرد:‌ 27 درصد مراجعه کنندگان ما اهداکننده بار اول، 28 درصد افراد بیش از یکبار اهدا و 45 درصد اهدا کننده مستمر هستند که ظرف یکسال حداقل دو مرتبه اهدای خون داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha