سلامت نیوز :  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و 4 کلانشهر کشور هشدار داد.

 عبدالرضا امیدوار شهری روز سه‌شنبه در گفتگو با مهر  با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: بر این اساس طی روزهای پنجشنبه تا یکشنبه به دلیل افزایش پایداری در لایه‌های پایین جو شرایط انباشت آلاینده‌های جوی در کلانشهرهای تهران ، کرج، اراک، اصفهان و تبریز فراهم بوده که این شرایط سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

وی افزود: از اواخر چهارشنبه و طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در سواحل دریای خزر بین 6 تا 12 درجه افزایش می‌یابد که این شرایط با وزش باد گرم در این مناطق همراه بوده و در دامنه‌های البرز و استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان سبب ذوب برف‌ها می‌شود. از سوی دیگر، در سایر استان‌های نیمه شمالی نیز دمای هوا روندی افزایشی خواهد داشت.

امیدوار اظهار داشت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش برف، وزش باد و کاهش دما پیش بینی می شود این سامانه فردا از کشور خارج می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما و وزش دما رخ می‌دهد، تصریح کرد: در روز چهارشنبه در جنوب شرق کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی افزود: پنج شنبه وزش باد و افزایش دما در سواحل شمالی کشور محسوس است و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha