صابون های آنتی باكتریال نه تنها پوست را بهتر از صابون های قالبی تمیز نمی كنند بلكه در طولانی مدت حتی می توانند آسیب رسان نیز باشند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان؛ بررسی 27 تحقیق مختلف صورت گرفته در این زمینه حاكی از آن است كه ماده تریكلوزان كه بعنوان ماده ضد باكتری برای ضد عفونی كردن بیمارستان ها و وسایل پزشكی استفاده می شود در میزان كافی مانع از بازسازی دیواره سلولی باكتری ها می شود و در واقع استفاده تخصصی داشته و برای استفاده روزانه در نظر گرفته نشده است.
بنابراین گزارش؛ در صنعت ساخت صابون های ضد باكتری از میزان كمی از تریكلوزان استفاده می شود و نیز  بر اساس تحقیقات میزان آن بقدری كم است كه  قادر نیست بطور موثر باكتری ها را نابود كند و حتی بسیاری از باكتری ها از جمله ایكولی باكتری ها كه عامل گروهی از مسمومیت های مواد غذایی است بعد از مدتی در مقابل تریكلوزان مقاومت پیدا می كند و بدین ترتیب با این عامل بیماری زا به سختی می توان مقابله كرد.
بر اساس این گزارش؛ محققان انستیتو ارزیابی خطرات BFR آلمان هشدار دادند، با میكروب های مقاوم شده به تریكلوزان حتی با استفاده از آنتی بیوتیك های قوی هم نمی توان مقابله كرد به همین دلیل نسبت به استفاده از صابون های ضد باكتری هشدار داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha