چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 65207

در زمستان به علت سرما و خشکی هوا، خشکی پوست شایع می‌شود که برای کنترل آن پوشیدن لباسهای نخی و گشاد و استفاده از نرم کننده و لوسیون بعد از حمام موثر است.

سلامت نیوز : حسن اعتمادزاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تأثیرپذیری پوست در فصل سرما اظهار کرد: پوست به عنوان یک بافت زنده در تماس با محیط دچار کنش و واکنش‌هایی می‌شود. این تأثیرپذیری در فصل زمستان به دلیل میزان آبی که دفع می‌شود یا در لایه‌های پوست می‌ماند افزایش می‌یابد.

اعتمادزاده اضافه کرد: کودکان، سالمندان به ویژه افراد بالای 70 سال و کسانی که زمینه پوست خشک با رطوبت و چربی کمتر دارند، تأثیرپذیری بیشتری دارند.

وی افزود: یک حمام نه چندان طولانی، آب پوست را 7 برابر می‌کند اما بعد از مدت کوتاهی این میزان رطوبت از بین می‌رود.

این متخصص توصیه کرد: نوشیدن آب به میزان کافی، استفاده از نرم‌کننده و لوسیون بدن بعد از حمام، اجتناب از فضاهای خشک و استفاده از بجور و گیاهان در فضای بسته می‌تواند به کاهش خشکی پوست کمک کند.

به گفته وی، لباس‌های چسبان خشکی پوست را بیشتر می‌کند بنابراین بهتر است از لباس‌های نخی و کمی گشاد که به بدن نچسبد استفاده شود.

اعتمادزاده همچنین گفت: استفاده از ظرف‌های آب در باز در نقاط مختلف منزل علاوه بر تعدیل دما در محیط‌هایی که نوسان درجه حرارت وجود دارد، به متعادل شدن رطوبت هم کمک می‌کند.

این پزشک در ادامه در مورد قرمزی پوست ناشی از سرما اظهار کرد: قرمزی گونه برخی افراد ارثی است و بعضی نیز به دلیل حساسیت به سرما دچار قرمزی پوست می‌شوند. در موارد ارثی این عارضه زیاد قابل تغییر نیست اما حساسیت پوست را با کاهش خشکی می‌توان کاهش داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha