سلامت نیوز : محمد وجگانی در پنجمین کنگره آزمایشگاه و بالین در مرکز همایش‌های رازی افزود: با توجه به شرایط موجود ناچار هستیم برخی مواد و تجهیزات آزمایشگاهی را در کشور خودمان تولید کنیم و برای این امر می‌توانیم از طیف وسیع دانشجویان استفاده کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: هیئت مدیره انجمن آزمایشگاهیان ایران تصویب کرد که دو انجمن فیزیک پزشکی و قارچ‌شناسی به مجموعه انجمن‌های حوزه آزمایشگاهی افزوده شود و این دو انجمن از امروز کار خود را آغاز می‌کنند.

در ادامه این همایش مصطفی قلی بیکدلی، رئیس پنجمین کنگره آزمایشگاه و بالین گفت:‌ شکاف‌هایی در این حوزه وجود دارد و باعث می‌شود استفاده مؤثر از خدمات آزمایشگاهی انجام نگیرد در حالی که باید برای ارتقای توان پزشکان شاغل این شکاف‌ها برداشته شود تا مراقبت‌ از بیماران ارتقا یابد.

وی افزود: برنامه‌ریزی و راهنمایی و همچنین تحکیم همکاری بین دو گروه آزمایشگاهیان و پزشکان در سال‌های اخیر تأکید شده است تا با تسریع و تصحیح خدمات سلامت تضمین شود.

قلی بیکدلی با انتقاد از اینکه در پنل‌‌های 12گانه کنگره در زمینه فعالیت‌هایی که انجام شده مقاله‌ای ارائه نشده است، گفت: پزشکی در دهه‌های گذشته روش‌های متنوع امروز را نداشته است و با انجام 30 آزمایش نیاز‌هایش تأمین می‌شد اما امروزه تنوع آزمایشها بیشتر شده و ضرورت همکاری آزمایشگاه و پزشک بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه در انتخاب مناسب آزمایش و تفسیر نتایج آن نه تنها جامعه پزشکی بلکه حوزه‌های دیگر نیز با آن مرتبط است، گفت: مسئولیت آموزش آزمایشگاهیان در دانشکده‌های پزشکی از مقوله‌های مهم در این زمینه است.

همچنین غلامرضا ایراجیان دبیر علمی این کنگره گفت: از مجموعه 930 مقاله 720 مقاله برگزیده شدند و پس از داوری نهایی 550 مقاله انتخاب شد تا در کنگره ارائه شود. در این کنگره تأکید بر برگزاری پنل است و برخی مقالات به صورت پوستر ارائه می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha