سلامت نیوز : "مصطفی قانعی افزود: بر اساس آخرین نتایج منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Scimago علم پزشکی با 53/14 درصد سهم از کل تولیدات علمی کشور در میان سایر گرایش‌های علوم بیشترین سهم را از کل تولیدات علمی کشور دارا می‏باشد. گرایش‌های علمی مهندسی (84/11 درصد)، شیمی (45/8 درصد)، کشاورزی و علوم زیستی (39/8 درصد) و علم مواد (61/7 درصد) در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ معاون تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر گفت: علم پزشکی در سال 2012 میلادی با شاخص  Hبرابر با 74، 53/14 درصد از کل تولیدات علمی کشور در تمام گرایش‌های علوم، 06/1 درصد از کل تولیدات علمی کشورهای جهان در علم‌ پزشکی و 66/22 درصد از کل تولیدات علمی کشورهای منطقه خاورمیانه در علم‌ پزشکی را به خود اختصاص داده است و از لحاظ تعداد مقالات در میان سایر گرایش‌های علمی در رتبه نخست قرار دارد.

وی افزود: بر اساس معیار جهانی انتظار می‌رفت که گرایش علمی پزشکی بالینی از لحاظ تعداد مقالات در صدر گرایش‌های علوم کشور قرار داشته باشد که خوشبختانه بر اساس اطلاعات منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Scimago این مهم هم اکنون محقق شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha