سلامت نیوز : مراد هاشم زهی در گفت‌و‌گو با فارس،افزود: طبق جدول زمان بندی برگزاری انتخابات نظام پزشکی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد اجرایی این انتخابات تنظیم شده باید طی امروز و فردا اسامی افراد تأیید صلاحیت شده از سوی ارگانهای چهارگانه استعلام به ستاد اجرایی و شورای مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام شود و از سوی ستاد اجرایی به افراد تأیید صلاحیت شده نیز اعلام شود.

وی گفت: طبق همین جدول اسامی افرادی که صلاحیت آنها رد شده یا احراز نشده است نیز باید حداکثر تا 30 دی به شورای نظارت شهرستانها و خود کاندیداها اعلام شود و نامزدهای تأیید صلاحیت نشده روزهای اول و دوم بهمن برای اعتراض فرصت دارند.

رئیس شورای مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی ادامه داد: بر اساس آمار موجود در کل کشور و حدود 190 شهری که انتخابات هیئت مدیره‌های نظام پزشکی در آن برگزار می‌شود 4921 نفر کاندیدا شده‌اند و طبق شنیده‌ها و پرس و جوهایی که انجام داده‌ایم، بین 100 تا 150 نفر از این افراد به دلایل مختلف رد صلاحیت شده یا صلاحیتشان احراز نشده است.

وی ادامه داد: انتخابات هیئت مدیره‌های نظام پزشکی طبق برنامه در روز 4 اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود و نامزدهای تأیید صلاحیت شده فقط از تاریخ 23 بهمن تا دوم اسفند یعنی تا 48 ساعت قبل از برگزاری انتخابات مجاز به تبلیغات هستند.

هاشم زهی گفت: البته جدول زمان بندی برگزاری انتخابات نظام پزشکی یک جدول زمان بندی بسیار فشرده است و برخی دستگاههای که از آنها استعلام می‌شود، اعلام کرده‌اند که فرصت کمی برای ‌بررسی صلاحیتها دارند، به همین علت برای برگزاری انتخابات طبق جدول زمان بندی یک کار فشرده و سنگین در پیش داریم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha