چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 65215
سلامت نیوز : مریم کاشانیان در گفت ‌و‌گو با فارس درباره «ویار» در زنان باردار گفت: ویار یکسری تمایلات اغراق آمیز و غیر طبیعی به مواد خاصی است مثلاً ممکن است تمایل به خوردن برفک یخچال، مهر نماز یا خاک در یک زن باردار یا هر فرد دیگری به وجود آید.

وی افزود: احتمالاً این تمایل به دلیل تغییراتی است که در دوران حاملگی در بدن مادر اتفاق می‌افتد.برخی نیز معتقد هستند که کمبود و فقر مواد غذایی عامل ویار است اما علت ویار هنوز مشخص نیست و ثابت نشده است.

کاشانیان اظهار کرد: ویار خاص دوران حاملگی نیست و همه آدمها ممکن است گهگاه نسبت به یکسری مواد تمایل خاصی پیدا کنند و این مسئله ممکن است در زنان یا مردان و کودکان ظاهر شود، البته در زنان بیشتر است. به طور مثال خاک خوردن در تمام سنین اعم از بچه‌ها و بزرگسالان چنان جدی و رایج شده که در بعضی نقاط دنیا تحقیقاتی برای تولید خاک بهداشتی در حال انجام است.

این متخصص تاکید کرد: ویار فقط زمانی مضر است که مصرف بیش از اندازه یک ماده غذایی مانع مصرف و جذب مواد لازم برای بدن شود. به صورت نمونه خاک خوردن به خودی خود مشکلی ایجاد نمی‌کند. (در صورتی که خاک تمیز باشد) اما اگر به قدری خورده باشد که مانع مصرف دیگر مواد شود مضر است.

وی اضافه کرد: برخی تمایلات و هوس های عجیب نیز ممکن است از نظر اجتماعی پسندیده نباشد.

کاشانیان توصیه کرد: در این دوره فرد باید مراقب باشد که ماده‌ای که مصرف می‌کنند کاملاً بهداشتی و فاقد آلودگی باشد و مانع مصرف و جذب سایر مواد نشود.

وی تأکید کرد: برخلاف تصور عامه بی‌توجهی به هوس‌های بارداری هیچگونه تاثیری بر سلامت و بدن جنین ندارد.

این پزشک متخصص در ادامه با اشاره به حالت تهوع و استفراغ مادران در دوران بارداری گفت: معمولاً در این دوره خانواده‌‌ها به تصور اینکه مواد غذایی لازم به بدن جنین نمی‌رسد، مادران را وادار به مصرف غذاهایی می‌کنند که این مسئله اشتباه است.

کاشانیان اظهار داشت: خانواده‌ها باید فشار خون زمان بارداری را جدی بگیرند زیرا این نوع فشار خون متفاوت است و با خوردن میوه کنترل نمی‌شود. باید مادر تحت نظر پزشک قرار گیرد تا عوارض خطرناک آن دامن مادر و جنین را نگیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha