چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 65216
سلامت نیوز : محققان دانشگاه ناتینگهام دریافتند: کودکانی که ۳ بار یا بیشتر در هفته فست فود مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم، اگزما و تب یونجه قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این محققان گفتند: کودکانی که فست فود نظیر همبرگر و خوراک مرغ و سیب زمینی سرخ شده را ۳ بار یا بیشتر در هفته مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آسم، اگزما و تب یونجه هستند.

بر پایه این گزارش، با وجود اینکه این تحقیقات ثابت نکرده است که این مواد غذایی باعث بروز مشکلات شده است اما دلایل از ارتباط این فست فودها با این مشکلات حکایت دارد.

هایول ویلیامز محقق مسئول این تحقیقات گفت: تحقیقات ما گواه دیگری بر زیانهای فست فودها برای بدن است اما این مواد غذایی ممکن است علت مشکلات مذکور نباشد.

وی اشاره کرد: ارتباط بین فست فودها و این بیماریها بدان معنا نیست که مصرف اندک این فست فودها شدت بیماری آسم یا اگزما یا تب یونجه را کاهش خواهد داد.

محققان در جریان تحقیقات خود اطلاعات بیش از 319 هزار نوجوان 13 و 14 ساله از 51 کشور را به همراه بیش از 181 کودک در سنین 6 و 7 سالگی از 31 کشور را گردآوری کردند

بر پایه این گزارش، از این افراد و والدین آنها درباره اینکه‌ آیا از آسم یا اگزما یا تب یونجه رنج می‌برند؛ سؤال شد و همچنین مواد غذایی مصرفی روزانه آنها ثبت شد.

محققان ارتباطی بین مصرف فست فودها و این مشکلات سلامت در دو رده سنی یاد شده یافتند.

این تحقیقات روشن کرد: مصرف این غذاها ۳ بار یا بیشتر در هفته با افزایس خطر ابتلا به آسم در بین نوجوانان به میزان 39 درصد و در بین کودکان به میزان 27 درصد در ارتباط است.

محققان همچنین دریافتند که مصرف میوه به میزان ۳ بار یا بیشتر در هفته می‌تواند به کاهش علائم به میزان 11 درصد در بین نوجوانان و 14 درصد در بین کودکان منجر شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha