چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 65219

سردردهای ناگهانی و پیش رونده را باید جدی گرفت. سردرد می‌تواند علامت یک اختلال مانند تومور مغزی، عفونت با یک اختلال عروقی در بدن باشد.

سردرد علامت چیست؟

سلامت نیوز : سید مسعود نبوی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه چه سردرد‌هایی را باید جدی گرفت اظهار داشت: سردرد شایع‌ترین درد در افراد است که خیلی ساده بروز می‌کند و با یک مسکن آرام می‌شود ولی گاهی اوقات پیش رونده می‌شود که تبعات دیگری را می‌تواند در پی داشته باشد.

عضو انجمن مغز و اعصاب ایران با اشاره به انواع سردرد تاکید کرد: برخی از سردردها می‌تواند علامت یک بیماری باشد و در همین راستا متخصصان سردردها را در دو نوع اولیه و ثانویه در نظر می‌گیرند.

به گفته نبوی سردردهای اولیه مانند میگرن زمینه ارثی دارند و عوامل محیطی آنها را تشدید می‌کند، اما سردرد می‌تواند علامت یک اختلال مانند تومور مغزی، عفونت با یک اختلال عروقی در بدن باشد.

وی با اشاره به اینکه سردردهایی که خیلی ناگهانی شروع شوند را باید جدی گرفت گفت: سردردهای شدید که همراه با استفراغ، یا همراه با اختلال حافظه، فلجی پا یا اختلال و تاری دید همراه هستند را باید جدی گرفت.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: سردردهایی که بعد از ضربه یا تروما به وجود می‌آیند یا سردردهای پیش رونده به ویژه در افراد مسن را باید جدی گرفت.

تغییر الگوی سردرد یکی دیگر از مواردی است که نبوی به آن اشاره کرد و گفت: برخی سردرد‌ها که قبلاً با یک مسکن به راحتی درمان می‌شد ممکن است دیگر به آن دارو جواب ندهد و نباید به راحتی از آن گذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha