سلامت نیوز : این تحقیقات جدید حاکی است: کودکان و نوجوانانی که زمان خواب تلویزیون تماشا می‌کنند یا بازیهای ویدئویی بازی یا از رایانه استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض به تأخیر افتادن خواب هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ لوئیس فولی، محقق مسئول تحقیقات در دانشگاه اوکلاند در نیوزیلند گفت: کاستن از مدت مشاهده تلویزیون ممکن است یک راهبرد جدید برای کمک به کودکان به منظور زود خوابیدن باشد.

محققان در تحقیقات خود مدت زمانی را که کودکان و نوجوانان در سن 5 تا 18 سال برای مشاهده تلویزیون و بازی کردن بازیهای ویدئویی در 90 دقیقه قبل از خوابیدن می‌گذرانند، بررسی کردند.

محققان همچنین زمانی را که این کودکان سپری می‌کردند تا احساس چرت زدن بکنند، مورد بررسی قرار داده و دریافتند: هر اندازه زمان مشاهده (تلویزیون) بیشتر باشد، به همان اندازه زمانی که نیاز است تا احساس چرت زدن به آنها ایجاد شود، بیشتر می‌شود.

این تحقیقات نشان داد: مشاهده تلویزیون یا بازی کردن بازیهای ویدئویی در طول 90 دقیقه قبل از خوابیدن باعث می شود تا خوابیدن دشوار شده و به تأخیر بیفتند و نور آبی منعکس شده از صفحه های تلویزیون و مانتیور ممکن است بر ساعت بیولو‍ژیک بدن و در نتیجه وقت خواب تاثیر بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha