سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: از برداشت سلیقه‌ای قانون و تنگ نظری‌ها در رسیدگی به صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات نظام پزشکی پرهیز شود.

دکتر محمد بیات درگفت‌وگو با ایلنا بابیان این مطلب گفت: زورآزمایی جناح‌های سیاسی در عرصه نظام پزشکی عواقب و تبعات منفی بدنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: رد صلاحیت‌ها بدون توجه به توانمندی‌های فنی افراد و صرفا مبتنی بر صف بندی‌های سیاسی، سوء استفاده از پتانسیل قانونی سازمانهای صنفی در جهت منافع سیاسی، هراس آفرینی در میان هیات نظارت و هیات اجرایی در رابطه با احتمال پیروزی یک جناح سیاسی و خلاصه سایه افکنی کلید واژه‌های سیاسی بر این انتخابات و تبیین حماسه‌ها و فتنه‌ها در آن می‌تواند همه و همه از عوارض و تبعات نگریستن از پشت عینک سیاسی به انتخابات نظام پزشکی باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه با تاکیدبراینکه جامعه پزشکی برای صیانت از وظایف راهبردی سازمان نظام پزشکی و تقویت آن، انتظاراتی در چهارچوب قانون از هیات نظارت خواهند داشت، افزود: اینکه فرآیند تایید صلاحیت‌ها مبتنی بر قانون و در چهارچوب آیین نامه‌های انتظامی نظام پزشکی صورت بگیرد ازجمله این توقعات است.

دبیر انجمن جراحان فک و صورت ایران بابیان اینکه جامعه پزشکی مسئولیت رد و تایید صلاحیت‌ها را مستقیما از چشم هیات نظارت می‌بیند، افزود: مسلما استعلام‌ها صرفا نمی‌تواند تکلیف تایید و رد صلاحیت‌ها را روشن کند و باید یک نگاه جامع و فراگیر به شئون اجرایی کاندید‌ها داشت.

بیات بااشاره به اینکه این افراد، ناشناخته و با سوابق اجرایی مبهم و رویکردهای فنی غبارآلود نیستند، افزود: قانون نظام پزشکی برای میسر ساختن امکان بهره برداری حداکثری از ظرفیتهای جامعه پزشکی در چنین نهاد مستقلی تمام ملاحظات یک سازمان پارلمانی را که همانا اعتنا به خرد جمعی، پرهیز از استفاده غیرمتعارف از برچسب‌ها و انگ‌های سیاسی و بهره‌وری از عقبه پرشور جامعه پزشکی است لحاظ کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha