كم‌خونی به حالتی اطلاق می‌شود كه در آن تعداد سلول‌های قرمز یا میزان هموگلوبین خون شخص كاهش یابد و كم‌خونی در رفتار افراد تأثیرگذار است.

كم‌خونی در رفتار افراد تأثیرگذار است
سلامت نیوز :سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه با بیان این مطلب اظهار داشت: افرادی كه زود عصبی و خسته می‌شوند، در مقابل تغییر فصل و شروع بیماری‌ها از خود مقاومتی ندارند، در سربالایی و بالارفتن از پله‌ها تپش قلب زیاد دارند و نفس كم می‌آورند، یا كسانی كه خواب‌های پریشان می‌بینند و وحشت‌زده بیدار می‌شوند، دارای درجات مختلفی از كم‌خونی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی افزود: از علائم ظاهری فقر آهن می‌توان به رنگ پریدگی، كم‌رنگی یا بی‌رنگی خطوط كف دست یا سفیدی داخل پلك و لب اشاره كرد كه با آزمایش مشخص می‌شود.

رئیس انجمن غذا و تغذیه تصریح کرد: كم‌خونی و فقر آهن از بیماری‌های شایعی است كه بخصوص در كشور ما به وفور مشاهده می‌شود و گروه‌های سنی مختلف را درگیر می‌كند. علل مختلفی برای كم‌خونی و فقر آهن ذكر شده كه مهم‌ترین آن به تغذیه غیرصحیح بازمی‌گردد.

مظهری ابراز داشت: زودپریشانی و عصبیت‌های ناخواسته و بی‌میلی به غذا به علت نوع غذا و عادات بدغذایی در كشور، سبب گستردگی سوءتغذیه و به‌دنبال آن كم‌خونی می‌شود و باید برای رفع كم‌خونی ابتدا عوامل آن را بشناسید و سپس نیازهایتان را با تغذیه صحیح تامین كنید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha