سلامت نیوز : مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: همچنان در انتظار اصلاح قانون معافیت 5 ساله خودروها از معاینه فنی توسط مجلس هستیم و امید است که هرچه سریعتر این قانون مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد چرا که معاینه فنی خودروها می تواند حدود 23 درصد در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: از زمانی که قانون معافیت 5 ساله خودروها از دریافت برگه معاینه فنی، اجرایی شد شاهد کاهش میزان مراجعات به این مراکز بودیم چنانچه میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی حدود 42 درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: در واقع براساس این قانون خودروها 5 سال به حال خود رها می شوند که این مساله تشدید آلودگی صوتی و هوا در تهران را به دنبال دارد.

علی رضوی با بیان این اینکه انتظار می رود تجدید نظر و اصلاح چنین قانونی که محیط زیست و سلامت شهروندان را به خطر انداخته هرچه سریعتر صورت گیرد گفت: خوشبختانه مجلس نهم نسبت به اصلاح و بازنگری این قانون نظر مثبت دارد و این موضوع در حال حاضر در حال بررسی در کمیسیون های تخصص مجلس است که انتظار می رود هرچه سریعتر شاهد اصلاح این قانون باشیم.

وی افزود: در تمام دنیا بعد از 5 سال خودروها را فرسوده و از رده خارج می‌دانند و ما تازه بعد از این مدت می‌خواهیم خودروها را مورد معاینه فنی قرار دهیم. همچنین خودروهای نو در اروپا با وجود دارا بودن کیفیت و استانداردهای بالا، یک سال پس از تولید مکلف به دریافت معاینه فنی هستند، اما بر اساس قانون جدید اخذ جرایم رانندگی، خودروهای نو در کشورما تا پنج سال از دریافت معاینه فنی معاف شده‌اند که این موضوع واقعا جای تامل و تاسف دارد.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه تهران دیگر به ندرت روزهایی با هوای پاک را به خود می بیند و سالانه چند میلیارد دلار خسارات ناشی از آلودگی هوا به مردم و کشور تحمیل می شود، انتظار می رود که نمایندگان مجلس روند اصلاح قانون معافیت 5 ساله خودروها از دربافت معاینه فنی را هرچه سریعتر مورد برسی و تصویب قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha