پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
سلامت نیوز : رئیس دیوان عدالت اداری گفت: نظر به اینکه انجام کار تخصصی در رشته های مصرح در قانون، ملازم با داشتن مدرک تحصیلی رشته های یاد شده است و آقای سعید مرتضوی از این حیث فاقد شرط مقرر در قانون است؛ ابلاغ انتصاب وی به سمت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مغایر قانون تشخیص و به استناد بند 1 ماده 19 و 42 قانون دیوان عدالت اداری ابطال می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ محمد جعفر منتظری  افزود: پس از اینکه هیئت دولت، مصوبه ای را گذراند و اساسنامه صندوق تامین اجتماعی را اصلاح کرد؛ به علت ایجاد تغییر در شرایطی که قانون برای ارکان صندوق ها و سازمان تامین اجتماعی پیش بینی کرده بود، این تغییرات مغایر قانون شناخته شد.

وی گفت: دیوان عدالت اداری نیز بر اساس وظیفه قانونی، این مصوبه را که مغایر قانون اساسی است، ابطال کرد.

منتظری افزود: با رایزنی انجام شده با مجلس شورای اسلامی قرار شد، رئیس مجلس از اختیار خود استفاده کند و مغایرت این مصوبه را با قانون اعلام کند و پس از بررسی کمیسیون تطبیق، رئیس مجلس این مسئله را به رئیس جمهور اعلام کرد.

وی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موجب مصوبه دولت، ابلاغی را برای آقای مرتضوی صادر کرده بود و به علت مغایرت مصوبه با قانون، وزیر تعاون نیز باید این ابلاغ را لغو می کرد؛ اما با وجود اعلام این مسئله به وزیر، اقدامی انجام نشد و ما نیز بر اساس تکلیف قانونی با تشکیل جلسه هیئت عمومی دیوان که با حضور نماینده وزارت تعاون انجام شد، ابطال حکم آقای مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی را صادر کردیم.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: حکم ابطال ریاست مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی در آینده نزدیک در روزنامه رسمی کشور منتشر و لازم الاجرا خواهد شد.

منتظری گفت: در بند ب حکم صادره آمده است:

مطابق حکم مقرر در تبصره یک ماده 17 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب 21 اردیبهشت 1383 شرط عضویت در کلیه سطوح ارکان صندوق ها و نهادهای دولتی و عمومی فعال در قلمروهای بیمه ای ، حمایتی و امدادی از جمله مدیرعامل داشتن مدرک حداقل کارشناسی ارشد با 5 سال سابقه کار تخصصی در یکی از رشته های مدیریت، حسابداری، بیمه ، مالی ، اقتصادی ، انفورماتیک و گروه پزشکی می باشد.

نظر به اینکه اولا انجام کار تخصصی در رشته های مصرح در قانون ملازم با داشتن مدرک تحصیلی رشته های یاد شده می باشد و آقای سعید مرتضوی از این حیث فاقد شرط مقرر در قانون است.

ثانیا با توجه به اینکه ابلاغ نامبرده مستند به تصویب نامه شماره 42496ت / 96692 مورخ 15 مرداد 1391 هیئت وزیران صادر شده است و تصویب نامه مذکور نیز ملغی الاثر گردیده است و قابلیت اجرا و اعمال ندارد و وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز برای لغو ابلاغ صادره اقدامی به عمل نیاورده است، بنابه مراتب ابلاغ انتصاب شماره 105134 مورخ 14 شهریور 1391 آقای سعید مرتضوی به سمت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مغایر قانون تشخیص و به استناد بند 1 ماده 19 و 42 قانون دیوان عدالت اداری ابطال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha