پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 65268
سلامت نیوز :محققان دانشگاه هاروارد و دانشگاه آنجلیا با انجام یک مطالعه روی 93600 زن 25 تا 42 ساله و بررسی رژیم غذایی آن‌ها طی 18 سال دریافتند خوردن حداقل 3 وعده توت فرنگی و بلوبری خطر وقوع حمله قلبی در زنان را به میزان یک سوم کاهش می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ براساس این گزارش محققان افزودند زنانی که در این مطالعه بیشترین میزان بلوبری و توت فرنگی را در ماه خورده بودند نسبت به زنانی که یکبار در ماه یا کمتر از این میوه‌ها بهره برده بودند خطر بروز حملات قلبی و عروقی را در خود تا 32 درصد کاهش داده بودند و این یافته‌ها مستقل از سایر عوامل خطرزا برای ابتلا به حملات قلبی عروقی مانند سن، جنس، فشارخون بالا، سابقه خانوادگی، توده بدنی، ورزش، مصرف سیکار و الکل و کافئین بوده است.

به گفته محققان این میوه‌ها حاوی سطوح بالایی از ترکیبات طبیعی فلاونوئیدها هستند که در این میان گروه خاصی از فلاونوئیدها به نام آنتوسیانین به باز شدن و گشاد شدن شریان ها، مقابله با تجمع پلاک‌ها و ارایه دیگر مزایای قلبی عروقی کمک می‌کند.

گفتنی است؛ این میوه ها به راحتی می توانند در وعده‌های غذایی هفتگی زنان گنجانده شوند، چرا که انجام یک سری تغییرات ساده در رژیم غذایی می‌تواند تاثیر قابل توجهی برای پیشگیری از بیماری‌ها داشته باشد.

شایان ذکر است؛ بلوبری یا قره قاط میوه‌ای کوچک از خانواده توت‌ها به رنگ آبی تیره یا بنفش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha