سلامت نیوز : زوج ها در اوایل ازدواج، تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله تغییرات شیمیایی خون و ترشح هورمون هایی چون «اکسی توسین» و ... به سوی یکدیگر جذب و کشیده می شوند و تصور می کنند که نیمه گمشده خود را پیدا کرده اند. اما با توجه به متفاوت بودن باورها، اندیشه ها، بینش ها، تصورات، تعبیر و تفسیرها، داوری ها و پیش داوری ها و به طور کلی، کنش ها و واکنش های هر یک از زوج ها در برابر رخدادها، مسائل، موانع و مشکلات زندگی ممکن است در زندگی مشترک خود دچار مشکل شوند. برای این که بدانید زندگی زناشویی شما در چه وضعیتی قرار دارد و ارزیابی تقریبا درستی از زندگی مشترکتان داشته باشید، پیشنهاد می کنیم این تست را به دقت تکمیل کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ سعی کنید به سوالات مطرح شده صادقانه پاسخ دهید تا به ارزیابی به نسبت درستی از زندگی مشترک خود دست یابید و دریابید که آیا زندگی مشترکتان همچنان در مسیر عشق طی مسیر می کند یا به بیراهه هایی چون بی تفاوتی، طلاق عاطفی، نفرت و متارکه و جدایی نزدیک شده است؟ به هر سوال از صفر تا 5 امتیاز تعلق می گیرد. اگر پاسخ شما «همیشه» است امتیاز 5 دهید، برای پاسخ «اغلب» امتیاز 3، برای پاسخ «به ندرت» امتیاز یک و برای پاسخ «هرگز» امتیاز صفر را در نظر بگیرید. این تست با مختصر تغییر از کتاب «رازهایی درباره عشق» نوشته «باربارا دی آنجلس»، ترجمه «هادی ابراهیمی» انتخاب شده است تا به شما کمک کند ارزیابی تقریبا درستی از زندگی مشترک خود داشته باشید و قبل از این که زندگی زناشویی تان دچار مشکلات و بحران شود، به کمک مشاوران و روان شناسان باتجربه، پیش گیری های لازم را به عمل آورید تا به سرعت برای رفع مشکلات و بحران ها اقدام کنید. دکترمیرعماد الدین فریور

ردیف صادقانه پاسخ دهید امتیاز

۱ همواره با صدای بلند و در حضور دیگران یا پیش خودتان، از همسرتان انتقاد می کنید.

۲ همواره گرایش دارید کارها را بدون حضور همسرتان انجام دهید و دوست دارید که آزادی و خلوت شخصی خود را حفظ کنید.

۳ به جز همسرتان، نسبت به زن ها (مردهای) دیگر کشش دارید.

۴ از روابط زناشویی به بهانه های مختلف (سردرد، خستگی و ...) سر باز می زنید و حوصله همسرتان را ندارید.

۵ به دلایلی توان گذشت از اشتباهات و چشم پوشی از خطاهایی را که همسرتان در گذشته مرتکب شده است ندارید و به همین دلیل از او عصبانی هستید یا هر بار که این اشتباهات را به خاطر می آورید، از دست او عصبانی می شوید و یا نسبت به او احساس انزجار می کنید.

۶ بیشتر اوقات، با همسر خود در خانه می مانید زیرا مایل نیستید که برای فعالیت های اجتماعی یا بیرون رفتن با یکدیگر، برنامه ریزی کنید.

۷ مدام به یاد خاطرات خوش گذشته اید و احساس می کنید که اوایل آشنایی، شما با همسرتان، خوشبخت تر بودید یا احساس می کنید که در آغاز، رابطه تان مهیج تر و بهتر بوده است.

۸ بخش زیادی از اوقات فراغت خود را همراه با دوستان یا با شرکت در فعالیت هایی سپری می کنید که همسرتان در آن حضور ندارد.

۹ اغلب، مشاهدات و احساسات خود را با همسرتان در میان نمی گذارید زیرا احساس می کنید که او افکار و احساسات شما را درک نمی کند یا احترامی برای آن ها قائل نیست.

۱۰ شما به الکل، موادمخدر یا مصرف داروهای آرام بخش و یا پرخوری اعتیاد دارید که شما را نسبت به احساسات تان، کرخت و تماس شما با همسرتان را قطع کرده است.

۱۱ شما یا همسرتان، برای گذراندن اوقات رمانتیک تان، پیش دستی نمی کنید.

۱۲ چنانچه صاحب فرزندی هستید، بیشتر درباره فرزندان تان با یکدیگر حرف می زنید، تا خودتان! در واقع هنگامی که به خودتان به عنوان یک خانواده نگاه می کنید، بیشتر توجه و تمرکز تان متوجه فرزندان است تا موارد دیگر.

۱۳ افکار و احساسات تان را به جای آن که به همسرتان بگویید، با دوستتان در میان می گذارید؛ احساس نزدیکی بیشتری به او می کنید، تا به همسرتان ، چراکه او شما را درک می کند، در کی که از همسرتان بر نمی آید.

۱۴ هنگامی که همسرتان حرف می زند، خوب به حرف های او گوش نمی کنید، بلکه تنها نیمی از حرف های او را می شنوید.

۱۵ با مشغله کاری و دیر به خانه آمدن، کار و مشکلات محل کار را به خانه آوردن، غرق کردن بیش از حد در کارهای دیگر، از بودن با همسرتان سر باز می زنید و چنین به نظر می رسد که هیچ گاه فرصتی برای باهم بودن ندارید.

۱۶ از ظاهر و قیافه خود غافل می شوید؛ اضافه وزن دارید، به لباس پوشیدن خود توجه چندانی نمی کنید، خود را برای همسرتان جذاب نمی کنید و بهداشت شخصی خود را رعایت نمی کنید.

۱۷ پیش دوستان خود، از همسر خود و خانواده او و روابط تان با آنان گلایه می کنید.

۱۸ همسرتان را با دیگران مقایسه می کنید و دیگران در نظرتان جالب تر، جذاب تر، شوخ طبع تر، حساس تر و بهتر می آیند.

۱۹ هرگز از همسر خود تعریف، تمجید یا قدردانی نمی کنید.

۲۰ به هنگام رابطه زناشویی، شخص دیگری را در نظر خود مجسم می کنید و خیال پردازی دارید.

حال امتیازات خود را جمع بزنید.

صفر تا ۳۰امتیاز

رابطه شما، رابطه خوبی است. به منظور جلوگیری از مشکلات آتی، در نواحی که امتیازات بالاتری گرفته اید، کار کنید.

۳۰ تا ۵۰ امتیاز

مشکلات رابطه شما به تازگی شروع شده و ممکن است هنوز متوجه آن ها نشده باشید اما به مرور زمان، مشکلات بزرگ تر به تدریج خود را نشان خواهد داد. با همسر خود درباره موضوعاتی که در آن ها نشانه های خطر و هشدار را مشاهده کرده اید، صحبت کنید. در بررسی مشکلات تان بکوشید تا آن ها را حل و فصل کنید و با یکدیگر صمیمی تر و نزدیک تر شوید.

۵۰ تا ۷۰ امتیاز

توجه رابطه شما دچار مشکلات جدی است. چنان چه می خواهید رابطه تان را نجات دهید، به همسرتان بگویید که نیاز به کمک دارید و به یک مشاور یا روانکاو مراجعه کنید. تنها شرکت در سمینارهای خانواده یا مطالعه کتاب هایی که در این زمینه نوشته شده ، کافی نیست!

سعی کنید این کار را به همراه همسرتان انجام دهید. چنان چه بخواهید رابطه  تان را نجات دهید، به مشاور و کمک یکدیگر نیاز دارید.

۷۰ تا ۱۰۰ امتیاز

اورژانس! رابطه تان دچار بحران بسیار جدی است و توجه جدی و بیشتر شما را می طلبد. هنوز این امکان وجود دارد که آن را نجات دهید، البته زمانی که تمام توجه مادی، جسمانی و معنوی خود را هرچه زودتر به کار ببندید، چرا که زمان، از دست رفته است و باید هرچه سریع تر بر کرختی احساسی و گرایش های منفی خود فایق آیید تا بتوانید زندگی مشترک خود را نجات دهید. درست به مانند یک فوریت پزشکی به آن نگاه کنید. تنها این شما هستید که به کمک مشاور می توانید منجی زندگی خود باشید، پس باید بیشتر به علائم و نشانه ها توجه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha