در حال حاضر بیش از 70 درصد ترک اعتیادها موفق هستند و این در مقابل موفقیت 10 تا 20 درصدی سالهای گذشته رشد چشم گیری را نشان می دهد.

سلامت نیوز : عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با پانا در پاسخ به این سوال که برخی از روزنامه ها و خبرگزاری ها از کاهش سن اعتیاد به زیر 22 سال خبر می دهند، اظهار داشت: آماری که در این خصوص ارایه می شود هیچ منبع و مرجع قابل اطمینانی ندارد ، بنابراین نمی توان بر اساس آمار غیر صحیح سخن گفت.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: نباید بر اساس آمارهای غلط و یا غیر رسمی در خصوص فضای جامعه تصمیم گیری و یا تحلیل ارایه شود؛ اینکه بگوییم سن اعتیاد به 22 سال رسیده است نه تنها دردی از کشور دوا نمی کند بلکه به تنش های جامعه دامن می زند حال اینکه مقابله با اعتیاد در سالهای گذشته با جدیت دنبال شده است.

عزیزی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از معتادین با روشهای پیشرفته توانسته اند اعتیاد خود را ترک کنند به طوری که میزان بازگشت آنها به سوی مواد مخدر بسیار کاهش پیدا کرده است، در حال حاضر میزان موفقیت به 70 درصد رسیده است در حالی که در گذشته بین 10 تا 20 درصد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس آمار دقیقی در اختیار دارد ، تصریح کرد: به طور قطع آمار صحیح این مساله در اختیار مجلس و کمیسیون اجتماعی قرار می گیرد اما بنده اکنون علاوه بر اینکه حضور ذهن کافی برای ارایه آمار ندرام، از لحاظ قانونی نیز نباید این آمار را منتشر کنم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: سن یا تعداد معتادین در حال حاضر در اولویت اول نیست بلکه باید مسیر های ورود مواد مخدر بسته شود و در این خصوص در حال رایزنی با نیروهای امنیتی و پلیس هستیم تا راهکاری برای حل این مشکل ایجاد کنیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس با اشاره به اینکه مواد مخدری صنعتی این روزها بیشتر و ارزانتر از دیگر مخدرها در اختیار جوانان قرار می گیرد ،گفت: زیان این نوع مواد مخدر بیشتر از سایر مخدرها است و به همین جهت برخورد با آنها نیز جدی تر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha