پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 65283

با توجه به بروز و شیوع سرطان و نیز سونامی سرطان که طی سالهای آینده با آن مواجه خواهیم بود لازم است بیش از پیش به این حوزه توجه نماییم.

سونامی سرطان در راه است ، به فکر باشیم
سلامت نیوز :  دکتر حمید رضا میرزایی، نایب رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه انجمن رادیوتراپی آنکولوژی با بیش از 40 سال سابقه فعالیت همیشه به عنوان یک انجمن علمی، مسائل علمی و صنفی همکاران را مورد توجه قرار داده است گفت : این انجمن در حوزه صنفی همکاران، فعالیتهای بارزی داشته است .
 
وی افزود : با توجه به بروز و شیوع سرطان و نیز سونامی سرطان که طی سالهای آینده با آن مواجه خواهیم بود این انجمن نقش غیر قابل انکاری را در جامعه بر عهده دارد که در سیستم سلامت کشور ایفا می کند.
 
نایب رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی با اشاره به اینکه با عنایت به شیمی درمانی و رادیوتراپی در کشور و درمان بیش از 70 درصد سرطانهای  Solid Tumorدر کشور ،  همکاران کلینیکال آنکولوژیست به عنوان یکی از اعضای تیم پیشگیری ، تشخیص ، درمان و توانبخشی بیماران سرطانی نقش مهمی دارد.
 
وی تعداد اعضای انجمن را 250 نفر دانست که متخصصین کلینیکال آنکولوژی هستند گفت : با توجه به تعداد بیماران سرطانی در کشور به نظر می آید که نیازمند هزار متخصص کلینیکال آنکولوژی در کشور هستیم .
 
دکتر میرزایی تصریح کرد : در حوزه درمان سرطانهای  Solid از تومورهای مغز ، سرطانهای گوارش ، سارکوم ها ، ریه ، پستان و...  به جز  عمل جراحی ، درمانهای دیگر بر عهده همکاران کلینیکال آنکولوژی است که همه تصمیم گیری های درمانی نیز توسط این افراد گرفته می شود که علاوه بر صرفه اقتصادی، از سرگردانی بیماران کاسته و برای کشور منافع اقتصادی دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha