مشاور وزیر و عضو ستاد پزشک خانواده گفت: طرح پزشک خانواده در راستای نظام مند شدن خدمات و شبکه سلامت و پیشگیری از درمان است.

مشاور وزیر بهداشت:طرح پزشک خانواده در راستای نظام مند شدن سلامتی است

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازشبکه خبر دکتر محمدرضا واعظ مهدوی در گفتگوی زنده پزشکی  گفت: در طرح پزشک خانواده تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، ماما، کارشناسان تنظیم خانواده،
بهورزان یک جمعیت تعریف شده را در مورد انواع بیماری ها در تحت نظر دارند که در صورت بروز انواع بیماری ها به پزشک متخصص معرفی می شوند.

وی ادامه داد: تیم پزشکی خانواده از سابقه انواع بیماری ها، آزمایش ها، سلامت، اقتصاد، اجتماع، خانواده، مصرف دارو ها مطلع می شود و برای هر یک از آنها پرونده ای را تشکیل و به صورت فعالانه کنترل های لازم را انجام می دهند.

مهدوی اظهار داشت: با این طرح در واقع مراقبت های پزشکی به صورت فعال و کنترل شده برای افراد انجام می شود و قبل از بروز بیماری آن را کشف و پیشگیری می کنند.

مشاور وزیر بهداشت افزود: این طرح از سال 84 در همه روستاهای کشور در حال اجراست و امید می رود تا 6 سال آینده به اجرای کامل و جامع آن دست یابیم.

وی گفت: بیش از شش هزار پزشک خانواده در حدود بیش از 95 درصد روستاها مشغول فعالیت هستند که امیدواریم با اجرای بهتر این طرح به اهداف تعیین شده برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha