جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۶
کد خبر: 65292

امروزه رابطه جنسی به یکی از کارهای روزمره در زندگی پرمشغله ما بدل شده است، و خیلی از زوج‌ها برای اینکه آن را در اولویت نگاه دارند، تلاش می‌کنند.اما دلایل بسیاری برای اولویت دادن به رابطه جنسی در زندگی روزمره وجود دارد.

7 دلیل برای عشق بازی در همین هفته !
سلامت نیوز: آیا داشتن رابطه جنسی در هفت روز هفته می‌تواند به سلامت عمومی شما کمک کند. البته ، این کار حتما در کاهش استرس تاثیر دارد و باعث می‌شود تا بهتر بخوابید و هفته بهتری داشته باشید.

شما رابطه جنسی را دوست دارید (همه دوست دارند) ولی اخیرا در لابلای لحاف و ملحفه ها، خبری از آن نیست و بیشتر به خوابیدن مشغولید.

چه خبر شده است؟ کارول لیبرمن MD، یک روانپزشک اهل بورلی هیلز و مؤلف کتاب "زنان لوند: چرا مردها آنها را دوست دارند و چگونه می‌توان راز و رمز آنها را یاد گرفت" می‌گوید،"امروزه رابطه جنسی به یکی از کارهای روزمره در زندگی پرمشغله ما بدل شده است، و خیلی از زوج‌ها برای اینکه آن را در اولویت نگاه دارند، تلاش می‌کنند".اما دلایل بسیاری برای اولویت دادن به رابطه جنسی در زندگی روزمره وجود دارد. او می‌گوید، ثابت شده است که رابطه جنسی استرس را کاهش داده، سلامت روابط عاطفی را تضمین می‌کند، روحیه را افزایش می‌دهد و به بهبود کیفیت خواب و خیلی چیزهای دیگر کمک می‌کند(بعلاوه موجب خرسندی هم می‌شود).

در اینجا هفت زمان مناسب برای برقراری رابطه جنسی از شنبه شب تا آخر هفته آینده را معرفی می‌کنیم.

شنبه: رفع استرس با رابطه جنسی


شنبه‌ها، برای بسیاری از بزگسالان روز آغازین هفته کاری و پرتنشترین روز هفته است. جنیفر فیرید PhD، یک مشاور خصوصی خانواده و مسائل جنسی از سانتا باربارای کالیفرنیا عقیده دارد که "اغلب مردم در روز شنبه بیش از هر زمان دیگری احساس ناامیدی و پریشانی می‌کنند".

شانس به شما روی آورده است ، چراکه کاهش استرس یکی از فواید بسیار رابطه جنسی است. بر طبق مطالعات این امر به هورمون اکسی توکسین (هورمون عشق) که بدن شما آن را قبل و در هنگام رسیدن به اوج لذت جنسی ترشح می‌کند مربوط می‌شود. ترشح هورمون اوکسی توکسین موجب می‌شود تا فرد احساس گرما و راحتی کند. دکتر لیبرمن می‌گوید، "اگر شما و همسرتان از قبل برای رابطه جنسی در روز شنبه برنامه‌ریزی کنید، وقتی در طول روز مشکلات بر شما غلبه می‌کند می‌توانید با فکر کردن به آن از استرس خود بکاهید".

یکشنبه: رابطه جنسی تند و سریع


فیرید اشاره می‌کند که در زبان عشاق، یکشنبه بعد از سیاره مریخ نامگذاری شده است (مثل Martes در اسپانیولی و Mardi در فرانسوی)، و مریخ به انرژی، فعالیت و نیاز مربوط می‌شود. او می‌گوید، "اگر روز مریخ خود را با هم نگذرانید، ممکن است که از دست هم عصبانی شده و به یکدیگر پرخاش کنید".

فیرید می‌گوید، "تا شب منتظر نمانید (چون احتمال دارد خسته باشید). در عوض وقتی که هر دو از سر کار برگشتید، با هم یک رابطه جنسی تند و سریع داشته باشید، شام می‌تواند صبر کند".

دوشنبه: رابطه جنسی وسط هفته


فیرید می‌گوید، "حال به وسط هفته رسیده‌اید و برای گذشتن از سربالایی و رسیدن به آخر هفته به تشویق و اعتماد به نفس نیاز دارید". از آنجا که رابطه جنسی یک تقویت کننده شگفت انگیز روحیه است، می‌تواند به شما در این امر کمک کند.

صبح دوشنبه می‌توانید نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شده و قبل از استحمام با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید. هورمون سروتونین که در هنگام برقراری رابطه جنسی ترشح می‌شود می‌تواند در تمام طول روز از استرس جلوگیری کند. لیبرمن اضافه می‌کند که شما در اواسط هفته به مقداری عشق و محبت نیاز دارید تا به شما یادآوری کند که هرچقدر هم که زندگی پر از دغدغه و نگرانی باشد، شما خوش شانس هستید چون کسی را در زندگی خود دارید که پشت شما را خالی نمی کند و فکر می‌کند شما بهترین هستید".

سه‌شنبه: تشکر با رابطه جنسی


یکی از رموز موفقیت برای داشتن یک رابطه عاطفی قوی، سلامت جنسی است.

به همین خاطر سه‌شنبه بهترین زمان برای داشتن بعد از ظهری آرام و رمانتیک با عشق زندگیتان است. – تا به خودتان یادآوری کنید که قدر یکدیگر را می‌دانید و هنوز می‌توانید احساسات جنسی یکدیگر را بیدار کنید (برانگیزید). فیرید می‌گوید، "رابطه جنسی در بعد از ظهر روز سه‌شنبه برای ایجاد وابستگی بین شما و شریک زندگیتان است و برای این که به او بگویی "هراتفاقی بیفتد ما با هم و در کنار هم هستیم".

چهارشنبه: رابطه جنسی برای جشن گرفتن


امروز چهارشنبه است – و زمان جشن و پایکوبی فرا رسیده است (نه فقط بخاطر تمام شدن هفته کاری، برای اینکه چهارشنبه ، شب زمان مناسبی برای زنده کردن عشق و محبت است).

فیرید می‌گوید، "چهارشنبه شب‌ها می‌توانید با حوصله و بدون عجله به پیش نوازی و عشق بازی بپردازید". و از آنجایی که رابطه جنسی صمیمیت بین همسران را افزایش می‌دهد، چهارشنبه‌ می‌تواند یکی از بهترین روزهای هفته برای سلامت جنسی شما باشد.

پنج‌شنبه: نرفتن به باشگاه برای رابطه جنسی(عشق بازی)


به عقیده فیرید، "از بین هفت روز هفته پنج‌شنبه می‌تواند بهترین روز برای اولویت دادن به رابطه جنسی باشد"."در این روز وقت شما آزاد است و این کار برای سلامت جنسی شما بسیار مهم است". آیا پنج شنبه‌ها همه وقتتان پر است؟ خوب بجای رفتن به باشگاه با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید.ممکن است این کار جای یک جلسه ورزش در باشگاه را پر نکند ولی آمار نشان می‌دهد که در هر جلسه عشق بازی بین 100 تا 200 کالری (بسته به شدت آن) مصرف می‌شود.– پس ورزش هم کرده‌اید.

جمعه: شروع تعطیلی با رابطه جنسی


فیرید معتقد است که "یک روش عالی برای سوخت گیری برای کل هفته برقراری رابطه جنسی در روز جمعه است". چرا؟ چون رابطه جنسی باعث ترشح هورمون‌های مثبت در بدن انسان می‌شود و برخی تحقیقات نشان داده‌اند که عشق بازی سیستم دفاعی بدن شما را قوی‌تر کرده و شما را برای هفته جدیدآماده می‌کند. یکی دیگر از فواید انجام این کار در جمعه شب این است که به شما اجازه می‌دهد تا راحت تر بخوابید (بخاطر هورمون‌هایی که باعث کاهش استرس در بدن می‌شوند) و روز شنبه ، صبح گاهان با احساس یک فاتح قلعه عشق ،  شاداب تر از خواب بیدار شوید.
منبع: مجله پزشکی مادر
 
       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha