این روزها حرف و حدیث‌های زیادی در مورد تداخل دارویی ایجاد شده توسط آب گریپ‌فروت و خود گریپ‌فروت با برخی داروها وجود دارد...

سلامت نیوز: این روزها حرف و حدیث‌های زیادی در مورد تداخل دارویی ایجاد شده توسط آب گریپ‌فروت و خود گریپ‌فروت با برخی داروها وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید، فصل، فصل سرما و سرماخوردگی است و یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن برای بهبود سریع‌تر سرماخوردگی و حتی پیشگیری از ابتلا به آن، مصرف خوراکی‌ها و میوه‌های سرشار از ویتامین C است.
خوشبختانه گریپ‌فروت هم مانند پرتقال و لیموشیرین، یکی از میوه‌های در دسترس در فصل‌های پاییز و زمستان و همچنین سرشار از ویتامین C است. این میوه می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد سرماخورده باشد و تداخل دارویی بین مصرف آن و داروهای سرماخوردگی وجود ندارد.
البته مصرف این میوه پرخاصیت، با برخی داروها از جمله داروهای کاهنده چربی خون، برخی آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای کاهنده فشارخون، داروهای آسم، برخی داروهای اعصاب و روان و داروهای ضدسرطان تداخل دارد. البته این تداخل باعث نمی‌شود مصرف آن را به طور کامل ممنوع کنیم. افرادی که این داروها را مصرف می‌کنند و تمایل به مصرف گریپ‌فروت هم دارند، می‌توانند آن را با فاصله مناسبی از مصرف دارو میل كنند.
 این فاصله زمانی می‌تواند حدود 24 ساعت باشد. در این صورت دیگر نگرانی خاصی در مورد تداخل دارویی و تشدید یا خنثی شدن اثر داروها توسط گریپ‌فروت هم وجود نخواهد داشت.
منبع:‌هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha