سلامت نیوز: کارشناس مواد آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد توصیه کرد: شیر پاستوریزه به دلیل عدم رعایت شرایط نگهداری مناسب در زمان حمل و نقل آن، باید فقط دو تا سه روز داخل یخچال نگهداری و مصرف شود.

رضا مورکیان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد نگهداری مواد لبنی اظهار کرد: شیر پاستوریزه ممکن است در مغازه‌ها در شرایط مناسبی نگهداری نشود که در این صورت باید دو تا سه روز نگهداری شود. این در حالی است که اگر شیر پاستوریزه بلافاصله داخل یخچال قرار گیرد تا یک هفته می توان آن را نگهداری نمود.

وی ادامه داد: پنیر پاستوریزه نیز الزاما باید داخل یخچال نگهداری شود. همان گونه که روی بسته پنیر هم ذکر شده به مدت 5 تا 6 ماه می‌توان در یخچال نگهداری کرد. پنیرهای پاستوریزه به شرط اینکه آلودگی نداشته باشد، تا یک سال را می‌توان داخل یخچال نگهداری کرد.

این کارشناس اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان ماندگاری‌ کشک روی آن نوشته شده، به مدت 6 ماه تا یک سال نگهداری می‌شود و تا زمانی که درب آن باز نشده باشد و در معرض آفتاب قرار نگیرد می‌توان بیرون از یخچال آن را نگهداری کرد ولی در صورتی که درب آن باز شود به مدت 24 تا 48 ساعت داخل یخچال قابل نگهداری است.

مورکیان توصیه کرد: بهتر است ماست پاستوریزه در دمای 5 تا 7 درجه در یخچال نگهداری شود. ماست را می‌توان تا 15 روز داخل یخچال نگهداری کرد و اگر بیرون از یخچال باشد ترش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha