سلامت نیوز: در یک آزمایش جدید مشخص شد زنانی که سردردهای میگرنی آنها با علائمی چون نور چشمک زدن یا سایر تغییرات در بینایی موسوم به «سردردهای میگرنی‌ آورا» همراه است، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آورا یکی از علائم هشدار دهنده شروع حملات میگرنی است که نشانه‌های آن شامل دیدن نور چشمک زن، خطوط نورانی مواج یا احساس سوزن سوزن شدن دست‌ها و پاها هستند.

به گزارش سایت اینترنتی مای هلت نیوز دیلی، در این مطالعه معلوم شد در زنانی که شروع سردردهای میگرنی با نشانه‌های آورا همراه است نرخ ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی بیشتر است.

دکتر توماس کورت، کارشناس اصلی این مطالعه در انستیتو ملی سلامت و مطالعات پزشکی فرانسه می‌گوید: در مبتلایان به میگرن پس از فشار خون بالا، حمله میگرنی همراه با آورا دومین عامل خطرزای مهم در بروز سکته قلبی و مغزی است که از نظر شدت خطر زا بودن حتی قبل از دیابت نوع دوم، سیگار و چاقی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این مطالعه تنها وجود رابطه را نشان می‌دهد و بدین معنی نیست که تمام زنان مبتلا به میگرن همراه با آورا دچار سکته قلبی یا مغزی خواهند شد اما بر اساس این یافته می‌توان توصیه کرد زنان مبتلا به این نوع میگرن بیشتر برای کاهش فاکتورهای خطرزای قلبی و عروقی تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha