سلامت نیوز:‌ نتایج یک تحقیق انجام شده نشان می دهد که ترک سیگار برخلاف تصور افراد سیگاری، باعث کاهش استرس و بهبود خلق و خو می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، افراد سیگاری بر این باورند که ترک سیگار در دراز مدت باعث افزایش عصبانیت آنها می شود و در مقابل سیگار کشیدن استرس آنها را کاهش می دهد.

این درحالی است که بر اساس مطالعه منتشر شده در یک نشریه انگلیسی روانپزشکی، این یک باور نادرست است که به اشتباه در بین سیگاری ها رواج یافته است.

به گزارش روزنامه فیگارو گروهی از محققان دانشگاه های کینگز و ساوت هامپتون لندن در این مورد تحقیقی را انجام دادند؛ در این تحقیق 491 سیگاری شرکت داده شدند.

بر اساس نتایج تحقیق انجام شده، افراد سیگاری که در بخش ترک سیگار این تحقیق شرکت کرده بودند، در دراز مدت یک کاهش استرس را تجربه کردند؛ این درحالی است که سیگاری هایی که به سیگار کشیدن خود ادامه دادند، با افزایش استرس روبه رو شدند.

محققان در تحقیق خود، این تعداد افراد را در یک برنامه ترک سیگار شامل بخش های روان درمانی، دارو درمانی و آموزشی شرکت دادند. آنها سطح استرس شرکت کنندگان را بر اساس تکمیل یک پرسش نامه پیش از ترک سیگار و شش ماه پس از ترک سیگار اندازه گیری کردند.

نتایج نشان داد ،بیمارانی که سیگار را ترک کرده بودند، سطح استرس آنها 9 درجه در مقیاس 80 کاهش پیدا کرده بود. این در حالی است که بیمارانی که سیگار کشیدن را پس از شش ماه ازسر گرفتند، میزان استرس آنها 3 درجه افزایش یافته بود؛ این میزان در میان افراد مبتلا به یک اختلال روانی بیشتر از دیگران بوده است.

به گفته محققان انگلیسی، بسیاری از سیگاری ها تصور می کنند که سیگار کشیدن استرس آنها را تسکین می دهد این درحالی است که آنها با یک سوء تعبیر مواجه هستند.

تصور آنها این است که مصرف نیکوتین خلق و خوی آنها را بهبود می بخشد درحالی که مصرف نیکوتین در درازمدت نه تنها استرس و اضطراب آنها را کاهش نمی دهد بلکه بر خلق و خوی آنها تاثیرات منفی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha