جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 65319
سلامت نیوز:‌ در یک مطالعه جدید معلوم شد ترکیبی از نوع درخت بومی آفریقای جنوبی معروف به درخت مسواک تهیه و استفاده از آن برای کمک به بهبود بهداشت دهان و دندان‌ها توصیه می‌شود، می‌تواند در عین حال برای درمان نسخه‌های خاصی از میکروب بیماری سل نیز مفید باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکی مرکز «جان اینز» لندن در آزمایشات جدید خود دریافتند: این ترکیب موسوم به «دیوسپیرین» با چسبیدن به یک نقطه جدید روی آنزیم شناخته شده (DNA gyrase) درواقع به روشی که پیش‌تر ناشناخته بود یک بخشی از باکتری سل را غیرفعال می‌کند که می‌توان از این فرآیند به عنوان یک هدف دارویی برای مقابله با میکروب سل استفاده کرد.

وجود آنزیم «DNA gyrase» برای باکتری‌ها و گیاهان حیاتی است اما این آنزیم در بدن حیوانات و انسان وجود ندارد. پزشکان معتقدند از این آنزیم می‌توان به عنوان یک هدف دارویی موثر و بی‌خطر برای تولید آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کرد.

به گزارش ایندیا اکسپرس، متخصصان مرکز «جان اینز» می‌گویند: بررسی روش عملکرد «دیو سپیرین» توجیه می‌کند که چرا این ترکیب برای مقابله با نسخه‌های حساس به دارو یا مقاوم به داروی باکتری سل موثر است.

شرح مفصل این مطالعه در مجله «شیمی بیولوژیک» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha