سلامت نیوز:‌ تمامی ساخت و سازهای قدیمی شهر تهران مشکل دارند / گسل‌های شمال تهران خطرناک تر از سایر گسل‌ها هستند/ هم اکنون زلزله‌های متعددی در شهر تهران رخ می‌دهد که ما آن را احساس نمی‌کنیم اما تردیدی در فعال بودن گسل‌ها وجود ندارد.

حمزه شکیب در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت گسل‌های شهر تهران و فعالیت آنان، اظهار کرد: ‌ گسل‌ها خطر بالقوه‌ای هستند که شهر را تهدید می‌کنند اما در این میان نحوه ساخت المان‌های شهری اهمیت بیشتری دارد.

تردیدی در فعال بودن گسل‌ها وجود ندارد


وی با بیان اینکه اختیار گسل‌ها در دست بشر نیست و باید نسبت به آن شناخت پیدا کند، تصریح کرد: هم اکنون نیز زلزله‌های متعددی در شهر تهران رخ می‌دهد که ما آن را احساس نمی‌کنیم اما تردیدی در فعال بودن گسل‌ها وجود ندارد و ما باید نسبت به این گسل‌ها شناخت پیدا کنیم.

شناختی از گسل‌های تهران نداریم


رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر با طرح این سوال که آیا ما نسبت به گسل‌های شهر تهران شناخت داریم، پاسخ داد: باید بگویم‌شناختی از گسل‌های شهرمان نداریم و نمی‌دانیم مکانیزم آن‌ها به چه صورت است تنها شناخت ما از تعداد محدودی از گسل‌های در ‌‌نهایت دو کیلومتری است در حالی که در تهران گسل‌های متعددی وجود دارد که وسعت آن‌ها بسیار است.

شکیب ادامه داد: باید بودجه کافی برای شناسایی گسل‌ها تخصیص یابد تا بتوانیم در افق ۲۰ ساله شناخت دقیقی از گسل‌ها داشته باشیم و مانند شهرهای پیشرفته دنیا همچون ژاپن و آمریکا اطلاعاتی دقیقی از چگونگی عملکرد آنان داشته باشیم.

وی درباره اظهارنظر چمران رئیس شورای شهر مبنی بر شناسایی گسل جدید در شهر تهران گفت: وی این گفته را تکذیب کرد و من فکر می‌کنم منظور ایشان این بود که گسل ری را به گسل کهریزک نسبت می‌دهند و این امر دقیق‌تر است البته ناگفته نماند که گسل‌های زیادی در تهران وجود دارد که هنوز شناسایی نشده است.

گسل‌های شمال تهران خطرناک تر از سایر گسل‌ها هستند


به گفته رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گسل‌های شمال تهران از سایر گسل‌های موجود در تهران خطرناک ترند و روزانه زلزله‌های متعددی در تهران رخ می‌دهد و از آنجا که وضعیت ساخت و ساز در شهر تهران به ویژه در شمال مطلوب نیست، نگرانی‌های متعددی وجود دارد.

شکیب تاکید کرد: تنها ۲۰ درصد از ساخت و سازهایی که اخیرا در شمال شهر تهران و سایر نقاط در حال انجام است در برابر زلزله مقاوم هستند و تمامی ساخت و سازهای قدیمی شهر تهران مشکل دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha