سلامت نیوز: ایجاد عوارض ناشی از تزریق بوتاکس به عدم مهارت کافی پزشک مرتبط است.
دکتر ریحانه مهرگان، متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  با اشاره به این که بر خلاف تصور عامه ی مردم، نوع بوتاکس تاثیر چندانی در ایجاد عوارض پس از تزریق ندارد گفت: عوارض شایعی مانند افتادگی پلک به دلیل عدم مهارت کافی پزشکی در تزریق است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مصرف بوتاکس مورد تایید وزارت بهداشت گفت: انواع بوتاکس های ( دیسپورت) موجود در بازار کشورمان از کشور انگلیس ، کره و کانادایی است.

دکتر مهرگان با بیان این که بوتاکس های نوع کانادایی مورد تایید وزارت بهداشت نیست گفت: این نوع بوتاکس ساخت کشور چین است که در برخی بیماران موجب ایجاد عوارض آلرژی می شود.

*** قیمت بالای بوتاکس دلیلی بر مزیت آن نیست


دکتر مهرگان با اشاره به این که دیسپورت های نوع انگلیسی و کره ای مورد تایید وزارت بهداشت است یادآور شد: این دو نوع دیسپورت تفاوت قیمت چندانی با هم ندارند ولی متاسفانه گاه برخی پزشکان ارقام هنگفت و میلیونی را برای تزریق از بیماران طلب می کنند.

وی همچنین یادآور شد: میزان تزریق دیسپورت و محل دقیق تزریق نقش مهمی در ایجاد اثرات دارو دارد که این امر به مهارت و تجربه پزشک وابسته است.

***تزریق دیسپورت چند بار در سال مجاز است؟


دکتر مهرگان با تاکید بر این که اثرات دیسپورت 3 تا 4 ماه است گفت: تزریق بوتاکس بیش از این مدت بی اثر است ولی برخی پزشکان به بهانه ی اثر بخشی بالا نوع دارو گاه اثرات 6 ماهه یا بیشتر را به دارو نسبت می دهند در حالی که این امر فقط جنبه تبلیغاتی دارد.

وی گفت: دارو باید حداکثر 4 تا 5 ساعت پس از باز شدن مطب استفاده شود در غیر این صورت اثر بخشی آن کاهش می یابد

مهرگان در پایان خاطر نشان کرد: تزریق بوتاکس هر 4 تا 5 ماه یک بار مجاز است یعنی سالیانه میتوان حداکثر 3 تزریق انجام داد، هر چند تاکنون عارضه ی خاصی از تزریق دیسپورت اعلام نشده است ولی بیمارانی که دچار بیماری اعصاب هستند باید قبل از تزریق با پزشک معالج خود مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha