وزیر بهداشت گفت: بوعلی سینا در زمان خود با تلفیق علوم پایه و طب نگرش جدیدی در پزشكی ایجاد كرد.

بوعلی سینا با تلفیق علوم نگرش جدیدی در پزشكی ایجاد كرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، كامران باقری لنكرانی امروز در نشست ره آورد سینوی، نخبگی و تولید علم و اخلاق در علم و فن آوری كه در دانشگاه بوعلی برگزار شد افزود: نگاه جامع بوعلی سینا به انسان در هزار سال پیش و بیان ارتباط بیماری‌های بدن با روح موضوعی است كه در مجامع پزشكی جهان همچنان مورد بحث است.
وی افزود: از جمله نقاط ضعف پزشكی امروز این است كه به خوبی نمی‌تواند از نتایج و دستاوردهای علوم پایه در پزشكی استفاده كند اما دانشمند بزرگ مشرق زمین بوعلی سینا تمامی دستاوردهای علوم پایه عصر خود را به صورت كاربردی و عملی در علم پزشكی مورد استفاده قرار می داد.
باقری لنكرانی با اشاره به نگاه جامع‌نگر بوعلی به انسان گفت: علت جاودانگی طب بوعلی در جهان تاكید او بر تاثیرات متقابل روح و جسم به یكدیگر است.
وی برگزاری همایش پاسداشت بوعلی سینا را فرصتی برای بازشناسی حیات علمی این دانشمند بزرگ دانست كه در آغوش فرهنگ انسان ساز اسلام و تمدن سرشار و عمیق ایرانی رشد و تكامل یافته است اظهار داشت: با برگزاری این گونه همایش ها میراث عظیم علمی ایران و سرزمین های اسلامی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
وزیر بهداشت با اشاره به چاپ صدها كتاب و مقاله در مورد آثار بوعلی سینا در سراسر جهان افزود: یكی از آثار شگفت انگیز بوعلی سرودن قصیده 22 بیتی او درباره هبوط روح و انس آن با جسم آدمی و بازگشت روح به جهان مجرد است و آثار او با جنبه های علمی متنوع و اندیشه وسیع رهنمودهای ارزنده‌ای برای دنیای امروز دارد.
وی افزود: دانشمندان امروز جهان مشتاقانه به دنبال آن هستند كه یافته‌های بیشتری از آثار و گنجینه علمی ابن سینا در زمینه حكمت، طب، فلسفه و ادب بدست آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha