سلامت نیوز:رئیس فراکسیون معلولان مجلس گفت: متاسفانه بندهایی از قانون جامع حمایت از معلولان هنوز در دستگاه ها به اجرا درنیامده است و اساسا این قانون نیازمند بازنگری بود.

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با پانا، در خصوص لایحه حمایت از معلولان، اظهار کرد: این قانون نیاز به بررسی و بازنگری داشت و موارد و بندهایی در این قانون وجود داشت که متاسفانه پس از چند سال از گذشت تصویب آن، هنوز برخی از این مفاد اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، قانون 3 درصد استخدام معلولان، مباحث اشتغال و مسکن در بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان دستخوش تغییراتی شده است که اجرای آن نیازمند حمایت دستگاه های مختلف است.

قانون حمایت از معلولان نیازمند ورود بندهای جدیدی است


 عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون حمایت از معلولان نیازمند ورود بندهای جدیدی است که برخی کاستی ها و نواقص را برطرف کند چرا که در حال حاضر معلولان با مشکلات زیادی در خصوص مسکن، اشتغال و تحصیل رو به رو هستند.

آلیا خاطرنشان کرد: مرکز آمار باید هر ساله و بعد از هر سرشماری آمار معلولان را با میزان معلولیت در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار دهد تا این دستگاه‌ها بتوانند خدمات مناسبی به این قشر ارائه کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی معلولان در ادامه تاکید کرد:  برخی از معلولان با مشکلات فرهنگی نیز دست در گریبان بوده و نیازمند حمایت های بیشتر و گسترده تری در این بخش هستند که معلولان در جامعه با آن روبرو هستند.

در قانون حمایت از معلولان وظایفی برای دولت و سایر دستگاه‌ها پیش بینی شده است به طوری که دولت موکلف است زمینه‌های لازم را برای تأمین حقوق معلولان را فراهم و حمایت‌های لازم را از آنها به عمل آورد ضمن اینکه تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha