شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 65352

سلامت نیوز :رییس انجمن جراحان ارتوپد خوزستان گفت: سالانه تلاش می‌شود یافته‌های جدید در حوزه ارتوپدی در کنگره‌ها بیان شده و از این یافته‌ها استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدعلی مرعشی‌زاده با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره سالیانه جراحان ارتوپدی که در بیمارستان نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این کنگره از 19 سال پیش زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور آغاز شد ولی از پنج سال پیش و با ایجاد انجمن جراحان ارتوپدی، این کنگره توسط این انجمن برگزار می‌شود.

وی افزود: خرید تجهیزات پزشکی برای حوزه ارتوپدی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و این شرکت‌ها با ما همکاری می‌کنند تا بتوانیم وسایل و تجهیزات را تهیه و دریافت کنیم. متاسفانه تجهیزات پزشکی به شدت گران شده است؛ کار ارتوپدی نیز باید به وسیله ابزار خاصی انجام شود که گران بودن این وسایل، کار درمان را سخت می‌کند.

رییس انجمن جراحان ارتوپد خوزستان گفت‌: متاسفانه بیمه‌ها نیز هزینه بسیار کمی بابت اعمال جراحی ارتوپدی پرداخت می‌کنند و بیشتر هزینه را بیماران پرداخت می‌کنند که موجب مشکلات اقتصادی برای بیماران می‌شود.

وی تصریح کرد: بیمه‌ها تعویض مفصل زانو را جزو اعمال زیبایی تلقی می‌کنند در حالی که فردی که پیر شده و با از کارافتادگی مفصل مواجه شده است، باید عمل تعویض مفصل را حتما انجام دهد ولی هزینه این جراحی بسیار زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: برای سالم بودن و سالم ماندن و این که مجبور نباشیم با مشکلات مفاصل و عضلات درگیر شویم، باید در دوران جوانی از عضلات به درست استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha