سلامت نیوز :معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران گفت: انتقال خون مازندران 6 درصد از خون کشور را تامین می‌کند که از این لحاظ رتبه 4 را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محسن منشدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل انتقال خون مازندران که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: خدمت کردن در عرصه نظام بسیار با فضیلت است که در برخی از جاها از نظام سلامت این فضیلت بسیار احساس می شود.

وی با بیان اینکه سلامت از جمله موضوعاتی است که از بدو تولد فرد را پایش می‌کند تا زمانی که فرد از دنیا برود، گفت: این فاصله زمانی در هیچ جا پایش ندارد و تنها جایی که این پایش احساس می شود نظام سلامت است.

منشدی با اشاره به اینکه انتقال خون دارای دو بعد مادی و معنوی است، افزود: در چند سال اخیر شاهد رشد و بالندگی چشمگیر انتقال خون در کشور بوده‌ایم.

وی افزود: در بعد خارجی انتقال خون ایران توانسته جایگاه مطلوبی را در کشورهای دیگر داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران با اعلام اینکه در حال حاضر انتقال خون توانسته جایگاهی را برای آموزش داشته باشد، گفت: سازمان انتقال خون مرجعی است برای دانشگاه‌هایی که مرتبط با انتقال خون هستند.

منشدی با بیان اینکه سازمان انتقال خون در بحث سلول های بنیادین توانسته پیشرفت های چشمگیری را داشته باشد و جزء قطب‌های مطرح در کشور است، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است این شاخص ها در سایر کشورها به نمایش گذاشته شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر ایران در بین کشورهای منطقه و کشورهای عضو اکو رتبه اول را در آموزش انتقال خون داراست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: طبق بررسی های سازمان بهداشت جهانی انتقال خون ایران جزء انتقال خون برتر است و کانونی برای ارزیابی انتقال خون سایر کشورها می باشد.

منشدی با اشاره به اعزام تیم کارشناسی انتقال خون ایران به سودان گفت: این تیم جهت آموزش کارشناسان به سودان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در چند هفته گذشته شاهد ارتقای چارت تشکیلاتی سازمان انتقال خون به اداره کل انتقال خون بوده‌ایم، افزود: پست سازمانی انتقال خون از یک هزار و 720 به 4 هزار پست سازمانی در کشور ارتقا یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 41 درصد از افراد از اهداکنندگان مستمر خون در کشور هستند.

منشدی با اعلام اینکه انتقال خون مازندران 6 درصد از خون کشور را تامین می کند، گفت: مازندران از این لحاظ رتبه 4 را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در 9 ماهه امسال بیش از 99 هزار واحد خون اهدا شده که 0.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: تنها چند کشور در جهان هستند که خون نادر را جمع‌آوری می کنند به دلیل اینکه این امر دارای هزینه بالایی است و ما توانسته ایم به بحث بانک خون‌های نادر دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha